Στις 24 Οκτωβρίου του 2003 πραγματοποιήθηκε η τελευταία πτήση ενός Κονκόρντ, του υπερηχητικού αεροσκάφους που ταξίδευε με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή του ήχου και μετέφερε επιβάτες από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο, με διάρκεια πτήσης μόλις τρεισήμισι ωρών – στον μισό χρόνο από τα συμβατικά αεροπλάνα.
Μετά τη μοιραία συντριβή ενός Κονκόρντ της Air France το 2000, που προκάλεσε τον θάνατο 100 επιβαινόντων, αλλά και εξαιτίας του υψηλού κόστους λειτουργίας και του μικρού αριθμού επιβατών, η Air France και η British Airways αποφάσισαν να αποσύρουν τα Κονκόρντ το 2003.
Η NASA ανακοίνωσε ότι προσφέρει ένα ποσό 2,3 εκ. δολαρίων για να ξεκινήσει η προσπάθεια ανάπτυξης μιας νέας γενιάς υπερηχητικών αεροσκαφών.
Το ποσό αυτό θα μοιραστεί σε οκτώ ερευνητικά προγράμματα το καθένα εκ των οποίων προσπαθεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την κατασκευή νέων υπερηχητικών αεροσκαφών που θα παράγουν όσο το δυνατόν μικρότερο θόρυβο ενώ θα μπορούν να ταξιδεύουν και στη στρατόσφαιρα.
Ένα από τα προτεινόμενα σκάφη που θέλουν να πάρουν τη θέση των Κονκόρντ στους αιθέρες
Πηγή:
Μετά τη μοιραία συντριβή ενός Κονκόρντ της Air France το 2000, που προκάλεσε τον θάνατο 100 επιβαινόντων, αλλά και εξαιτίας του υψηλού κόστους λειτουργίας και του μικρού αριθμού επιβατών, η Air France και η British Airways αποφάσισαν να αποσύρουν τα Κονκόρντ το 2003.
Η NASA ανακοίνωσε ότι προσφέρει ένα ποσό 2,3 εκ. δολαρίων για να ξεκινήσει η προσπάθεια ανάπτυξης μιας νέας γενιάς υπερηχητικών αεροσκαφών.
Το ποσό αυτό θα μοιραστεί σε οκτώ ερευνητικά προγράμματα το καθένα εκ των οποίων προσπαθεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την κατασκευή νέων υπερηχητικών αεροσκαφών που θα παράγουν όσο το δυνατόν μικρότερο θόρυβο ενώ θα μπορούν να ταξιδεύουν και στη στρατόσφαιρα.
Ένα από τα προτεινόμενα σκάφη που θέλουν να πάρουν τη θέση των Κονκόρντ στους αιθέρες
Πηγή:
Το Βήμα