Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (ΕΑΑ) καλεί τους Αθηναίους να συμμετάσχουν στην πρωτότυπη ευρωπαϊκή πειραματική εκστρατεία iSPEX, που έχει στόχο να δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο πολιτών-παρατηρητών της αστικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης



Η καμπάνια iSPEX-EU 2015 διοργανώνεται από το ολλανδικό πανεπιστήμιο του Λάιντεν υπό την αιγίδα της UNESCO και η Αθήνα είναι μία από τις ευρωπαϊκές πόλεις που συμμετέχει.
Για το σκοπό αυτό το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης (ΙΑΑΔΕΤ) του ΕΑΑ έχει αναλάβει την διάθεση συσκευών iSPEX στους ενδιαφερόμενους Αθηναίους, οι οποίοι είναι κάτοχοι κινητών συσκευών iPhone 4/4s/5/5s.
Οι μετρήσεις στον αττικό ουρανό ξεκίνησαν χθες και θα διαρκέσουν έως τις 15 Οκτωβρίου, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ενδείκνυται όμως να πραγματοποιούνται είτε νωρίς το πρωί μεταξύ 07:00-11:00, είτε αργά το απόγευμα μεταξύ 16:00-20:00. Απαιτούνται τουλάχιστον δύο μετρήσεις ημερησίως.
Το Εθνικό Αστεροσκοπείο φιλοδοξεί να διατηρήσει και μετά τον Οκτώβριο το εθνικό δίκτυο iSPEX για την παρακολούθηση και τη συστηματική χαρτογράφηση των ατμοσφαιρικών επεισοδίων στην Αθήνα, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών σχετικά με την υγεία των πολιτών.
Επιπλέον, αναμένεται ότι τα δεδομένα που θα συλλέγονται από το παρατηρητήριο πολιτών iSPEX, θα συνεισφέρουν στη βελτιστοποίηση των δορυφορικών παρατηρήσεων που συλλέγονται καθημερινά από το Κέντρο BEYOND του ΕΑΑ.
Η συσκευή iSPEX χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με την αντίστοιχη ομώνυμη εφαρμογή, που διατίθεται δωρεάν στο ηλεκτρονικό κατάστημα App Store. Το iSPEX μετατρέπει το iPhone σε οπτικό αισθητήρα κατάλληλο για την μέτρηση των αιωρούμενων σωματιδίων (αερολυμάτων). Η εφαρμογή iSPEX καθοδηγεί τον χρήστη κατά την εκτέλεση των μετρήσεών του.
Το αποτέλεσμα των μετρήσεων παρουσιάζεται στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου με την μορφή ενός χρωματισμένου χάρτη. Στη συνέχεια ο χρήστης καλείται να αναρτήσει τις μετρήσεις του στη βάση δεδομένων του iSPEX, ώστε να υποβληθούν σε περαιτέρω επεξεργασία.
Μετά την ολοκλήρωση του πειράματος, όλες οι μετρήσεις iSPEX θα αναλυθούν και θα επεξεργαστούν από το ΕΑΑ, προκειμένου να δημιουργηθούν χάρτες αερολυμάτων για την Αθήνα.
Οι τελικοί χάρτες θα δημοσιευθούν στην ελληνική και στην ευρωπαϊκή ιστοσελίδα, αντίστοιχα.
Όποιος θέλει να συμμετάσχει στην πειραματική εκστρατεία και να αποκτήσει τη συσκευή iSPEX, πρέπει να δηλώσει συμμετοχή στην ελληνική (http://beyond-ispex.gr/) ή στην ευρωπαϊκή (http://ispex-eu.org/) iSPEX-EU ιστοσελίδα. Αν αργότερα μετανιώσει, μπορεί οποτεδήποτε να επιστρέψει την συσκευή στο ΕΑΑ ταχυδρομικά.
Δείτε και το «σχετικό» βιντεάκι:

Πείραμα – παγίδα;

Το project θυμίζει ένα ανάλογο του ΜΕΤ Βρετανίας, που ζητούσε από ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ – ναι τα ΠΑΙΔΙΆ!- να παρατηρούν τον ουρανό και να καταγράφουν τις ουρές των αεροπλάνων. Μικρές; Μακριές; Τι ώρα και που; Ανάλογο πρόγραμμα έχει κάνει ΚΑΙ η NASA:
Στιγμιότυπο 2015-09-07, 8.27.12 μ.μ.

pdflogo-en
Τώρα, λοιπόν, η ΕΕΑ ζητάει από τους αθηναίους να μετράνε τα αιωρούμενα σωματίδια που όπως λέει και το βιντεάκι δημιουργούνται από τα μεταφορικά μέσα και τη βιομηχανία κι εκείνη τη στιγμή η εικόνα δείχνει ένα ηφαίστειο (?) ένα αυτοκίνητο, μια βιομηχανία και… ένα αεροπλάνο με «ουρά». Βέβαια, η ουρά όπως μας λένε είναι απλοί παγοκρύσταλλοι, οι οποίοι ως απλοί παγοκρύσταλλοι δεν περιέχουν αιωρούμενα σωματίδια. Δείτε τι απάντησε το ΓΕΑ μετά από καταγγελίες και πιέσεις μας το 2012:
απάντηση ΓΕΑ για χημικούς αεροψεκασμούς
Τα λευκά ίχνη που παρατηρούνται και ενδεχόμενα προκαλούν ανησυχία, αποτελούνται από νερό υπό τη μορφή σταγονιδίων ή μικροσκοπικών παγοκρυστάλλων και οφείλονται στη συμπύκνωση των υδρατμών, που περιέχονται στα καυσαέρια των πολιτικών αεροσκαφών τα οποία κινούνται σε αεροδιαδρόμους άνωθεν της χώρας μας.
Η συμπύκνωση των υδρατμών των καυσαερίων αποτελεί φυσικό φαινόμενο και οφείλεται στη χαμηλή θερμοκρασία του αέρα στα μεγάλα ύψη όπου κινούνται τα αεροσκάφη αυτά. Το ίδιο φαινόμενο μπορεί να παρατηρηθεί και στις εξατμίσεις των αυτοκινήτων τις πολύ ψυχρές ημέρες. Ο χρόνος κατά τον οποίο είναι ορατά τα ίχνη συμπύκνωσης μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας στο ύψος πτήσης.
Όπως βλέπετε, απαντούν (κατόπιν εντολής) ότι οι μακριές ουρές των αεροπλάνων που μένουν για πολλή ώρα στον ουρανό και γίνονται σύννεφα είναι συμπύκνωση υδρατμών των καυσαερίων και αποφεύγεται να αναφερθεί αν σε αυτά τα «καυσαέρια» υπάρχουν μικροσωματίδια όπως είναι γνωστό ότι υπάρχουν σε εκείνα των αυτοκινήτων. Γιατί αν αναφερθεί ότι υπάρχουν μικροσωματίδια, τότε θα πρέπει να γίνει ΑΝΆΛΥΣΗ αυτών των ιπτάμενων καυσαερίων για να δούμε αν είναι ΜΌΝΟ εκείνα του καυσίμου ή… ΚΑΙ ΆΛΛΑ!!! Όσο για τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων… προσωπικά δεν έχω δει να μένουν ώρες στην ατμόσφαιρα και να μετατρέπονται σε σύννεφα!!!
Τι σόι πείραμα τότε είναι αυτό, το οποίο μάλιστα άρχισε ΤΗΝ ΊΔΙΑ ΜΈΡΑ ΠΟΥ ΆΡΧΙΣΑΝ ΚΑΙ ΝΑ ΨΕΚΆΖΟΥΝ;;;
Σημερινός Αττικός Ουρανός από μέλη στο facebook που κατήγγηλαν τους ψεκασμούς:


Ξαναρωτάω, λοιπόν: Τι είδους «πείραμα» είναι αυτό; Δεν φτάνουν οι σταθμοί μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης που μέχρι τώρα έκαναν αυτή τη δουλειά; Γιατί θέλουν να εμπλέξουν και πολίτες σε αυτή την παραπληροφόρηση; Το «πείραμα» αφορά στους πολίτες ή στη ρύπανση; Είναι ποτέ δυνατόν να βγουν σωστά αποτελέσματα βασιζόμενοι σε ανθρώπους που πρέπει μάλιστα να κατέχουν τα συγκεκριμένα τηλέφωνα που μπορεί να μην τα βρεις στη Δάφνη ή στην Αργυρούπολη μαζεμένα, αλλά στο Κολωνάκι και στο Παλαιό Ψυχικό; Είναι αυτό «επιστημονικό» πείραμα, ευρωπαϊκού επιπέδου και με τη συμμετοχή του Αστεροσκοπείου Αθηνών που ΔΕΝ ΣΤΑΥΡΏΝΕΙ ΚΑΙΡΙΚΉ ΠΡΌΒΛΕΨΗ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ ΧΡΌΝΙΑ;;;

Δεν μας ψεκάζουν, λέει ο Λαγουβάρδος του Εθνικού Αστεροσκοπείου!

Μέχρι το 2010, έπινα νερό στο όνομά τους. Διαμένοντας στη Μακρινίτσα, μου ήταν ιδιαίτερα απαραίτητες οι σωστές μετεωρολογικές προβλέψεις κι έπεφταν πάντα μέσα! Μάλιστα το 2006, είχα επικοινωνήσει μαζί του για να ανοιχτεί ξεχωριστή σελίδα Μακρινίτσα/Πορταριά, το οποίο και έπραξαν. Με το που μπήκαμε στο μνημόνιο, οι προβλέψεις τους άρχισαν να είναι… άρες μάρες κουκουνάρες!!! Φυσικό ήταν, διότι όπως έμαθα λίγο μετά, οι χημικοί αεροψεκασμοί πολλαπλασιάστηκαν και είχε πλέον αρχίσει η «καλή» φάση της χειραγώγησης του ελληνικού καιρού.
Επικοινώνησα και πάλι με τον κο Λαγουβάρδο, τόσο τηλεφωνικά, όσο και με μέηλ για να του εκθέσω τις απόψεις, γνώσεις και υλικό που είχα μαζέψει. Με άκουσε με εκνευρισμό, έβαλε μπροστά την κασέτα της απομυθοποίησης και στο τελικό μέηλ του μου απάντησε, κατά λέξη και… ορθογραφία:
Δυστυχώς δεν δέιχνω καμμία κατανοηση σε ανόητες θεωρίες συνωμοσίας, οι οποίες δεν έχουν καμμία επιστημονική στήριξη. Για τα ίχνη των αεροσκαφών υπάρχει απολύτως λογική εξήγηση, την οποία σας καλώ να δεχτείτε. Υπάρχουν άλλωστε τόσα πολλά υπαρκτά περιβαλλοντικά προβλήματα με τα οποία μπορείτε να ενεργοποιηθήτε ως πολίτης.
Φιλικά
ΚΛ
Με «κάλεσε» με τρόπο επιτακτικό, να αποδεχτώ τις απόψεις του! Και να ασχοληθώ με «υπαρκτά περιβαλλοντικά προβλήματα». Ποια είναι αυτά, κε Λαγουβάρδε; Οι παγοκρύσταλλοι των αεροπλάνων που ξαφνικά παρουσιάζουν ατμοσφαιρικό ενδιαφέρον και θεωρούνται περιβαλλοντικό πρόβλημα;
Οι ψεύτες και οι κλέφτες δεν χαίρονται για πολύ γιατί πέφτουν στην παγίδα των ίδιων τους των ψευδών. Μάλιστα ο συγκεκριμένος επιστήμονας έχει κάνει και ειδικό σεμινάριο στη νεολαία, σε σχολείο, προσπαθώντας να αποδείξει ότι όλοι είμαστε βαρεμένοι συνωμοσιολόγοι.
Κάτω, βρε, τα χέρια από τη νεολαία, άχρηστοι ψεύτες! Ούτε ένα ψέμα δεν μπορείτε να πείτε σωστά, πόσο μάλλον τον καιρό!