Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015

Όχημα Μάχης Spartan – Ελληνική εφευρετικότητα!!

Ένα όχημα που κατασκεύασε εκ των ενόντων ο Ελληνικός Στρατός, αλλά φαίνεται, ότι κάπου «ξεχάσθηκε» από τους αρμόδιους. Ένα όχημα που βασίσθηκε στην ικανότητα τεχνικών με μεράκι, δεξιότητα και ανήσυχο πνεύμα.

Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων έχει τρομακτικές δυνατότητες. Αρκεί να υπάρχουν οι συνθήκες εκείνες που θα ενθαρρύνουν την ανάληψη πρωτοβουλιών σε κάθε επίπεδο και να επιδειχθεί εμπιστοσύνη, συνοδευόμενη από την απαραίτητη ευρύτητα πνεύματος, για την υλοποίηση ιδεών. Σε τεχνικό επίπεδο ειδικά, υπάρχουν αξιόλογα στελέχη σε κάθε βαθμίδα, που μπορούν να αντιμετωπίσουν σημαντικές προκλήσεις, λύνοντας τα χέρια διοικήσεων και εξασφαλίζοντας εντυπωσιακή οικονομία, από την αποφυγή περιττών εξόδων.

Μια τέτοια προσπάθεια εκδηλώθηκε προ μερικών ετών, δίχως να γίνει ευρύτερα γνωστή καθώς κινήθηκες εντός των αυστηρών υπηρεσιακών πλαισίων. Παρόλο όμως που σύντομα έδειξε να παράγει αποτελέσματα και μάλιστα αρκετά ικανοποιητικά, τελικά κάπου η προσπάθεια διακόπηκε.

Το 2011, το ΓΕΣ προμηθεύθηκε από την αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Κοσσυφοπέδιο 40 οχήματα Toyota 4 Runner σε κατάσταση Πέραν Επισκευής (ΠΕΕ), με σκοπό τον προσπορισμό ανταλλακτικών για τα υπόλοιπα οχήματα που είχε ήδη προμηθευτεί και χρησιμοποιούσε ο Ελληνικός Στρατός. 

Από τα 40 οχήματα, τελικά τα 33 κατέστησαν πλήρως λειτουργικά από ένα συνεργείο που είχε δημιουργηθεί στον 21 Λόχο Τεχνικού της XXI Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας! Μετά από εισήγηση του τότε διοικητού Ταξίαρχου Πανά προς την ιεραρχία του ΓΕΣ, δόθηκε η έγκρισης για την κατασκευή του ειδικού οχήματος «τύπου Flyer». Σκοπός της προσπάθειας αυτής ήταν η ανάδειξη της δυνατότητας κατασκευής τέτοιων οχημάτων από την εγχώρια βιομηχανία και η αποφυγή σπατάλης πολλαπλάσιου δημόσιου χρήματος από μία ενδεχόμενη προμήθεια αντίστοιχων μέσων από ξένες εταιρείες. Επιπρόσθετα, μετά από την εμπειρία αυτή, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί το σασί από όλα τα ευρισκόμενα σε υπηρεσία όχημα GD240 ή 290, τα οποία στο μέλλον θα εγκρίνοντο ΠΕΕ, αντί να πετάγονται.

Το συνεργείο του 21 ΛΤΧ κατασκεύασε πλήρως δύο παραλλαγές του οχήματος. Η κατασκευή του τρίτου δεν ολοκληρώθηκε, λόγω αποστρατείας του διοικητού της XXI ΤΘΤ, που είχε ως αποτέλεσμα το «πάγωμα» του έργου. Τα δύο οχήματα που κατασκευάστηκαν δοκιμάστηκαν στο Πεδίο Βολής της Κομοτηνής (βολές πολυβόλων MG3, M2HB και καπνογόνων) του Μαχαίρα (MG3) και της Ξάνθης (οδική συμπεριφορά στα δρομολόγια του Πεδίου Βολής).

Το όχημα μάχης που παρουσιάστηκε είναι ένα οπλικό σύστημα που καλύπτει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις ανάγκες των μονάδων Ειδικών Δυνάμεων καθώς και…

Περισσότερα στο 24º τεύχος του περιοδικού ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ που κυκλοφορεί.






Πηγή:
defencegreece.wordpress.com