ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΑΡΑΔΙΔΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ
Το Κέντρο Διοίκησης Αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας επιλέγει τις 100 πιο ριζοσπαστικές καινοτομίες από το χώρο της αυτοκίνησης. Η σύγκριση 8.000 και πλέον καινοτομιών της βιομηχανίας αυτοκινήτου την τελευταία δεκαετία ανέδειξε το όχημα κυψελών καυσίμου στην κορυφή της κατάταξης.
Το Toyota Mirai είναι η καλύτερη καινοτομία της περασμένης δεκαετίας: το όχημα κυψελών καυσίμου επικράτησε στην κορυφή της κατάταξης του Κέντρου Διοίκησης της Αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία (CAM) με τις 100 σημαντικότερες καινοτομίες μηχανολογίας αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο.
O ηλεκτροκινητήρας που κινείται από τον ηλεκτρισμό που παράγουν οι κυψέλες υδρογόνου
Καθώς οι πρώτοι Ευρωπαίοι πελάτες παραλαμβάνουν τα αυτοκίνητά τους τις προσεχείς εβδομάδες σε Γερμανία, Δανία και Ηνωμένο Βασίλειο, αυτό το υδρογονοκίνητο sedan μηδενικών ρύπων προαναγγέλει μία νέα εποχή στο χώρο του αυτοκινήτου, διαφορετική από όπως την ξέραμε μέχρι τώρα.
Για να έχει μία ολοκληρωμένη εικόνα, η ομάδα CAM, που εδρεύει στο Bergisch Gladbach με επικεφαλής τον Καθηγητή Dr. Stefan Bratzel, εξέτασε διεξοδικά 8.000 νέες καινοτομίες από το 2005 έως το 2015. Αυτές αξιολογήθηκαν ως προς τη συνάφειά τους με την αγορά και τη βιομηχανία καθώς και για το επίπεδο καινοτομίας τους.
Νικητής αναδείχτηκε το παγκοσμίως πρώτο sedan κυψελών καυσίμου μαζικής παραγωγής που ήταν διαθέσιμο για το κοινό. Μέσα στην κυψέλη καυσίμου το υδρογόνο μετατρέπεται σε ηλεκτρισμό για τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα 114 kW/155 HP. Τα FCVs είναι επίσης οχήματα μηδενικών ρύπων που εκπέμπουν μόνο νερό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Είναι εύκολα στη χρήση τους όπως τα συμβατικά και μπορούν να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα χάρη στην αυτονομία και το χρόνο ανεφοδιασμού τους, που και στις δύο περιπτώσεις είναι εφάμιλλα ενός βενζινοκίνητου οχήματος.
Αναφορικά να πούμε ότι η σχέση κόστους του υδρογόνου σε σχέση με το φυσικό αέριο, το πιό "φθηνό" καύσιμο για αυτοκίνητο, είναι σχεδόν 2:1, δηλαδή για να πάρουμε την ίδια ενέργεια από υδρογόνο και φυσικό αέριο, το υδρογόνο θα είναι 2 φορές ακριβότερο. Αυτό σημαίνει ότι το υδρογόνο, το παραγόμενο από το νερό, έχει κόστος αντίστοιχο με αυτό της βενζίνης! Άρα η χρήση του είναι οικονομική. Υπάρχουν κάποιες περιβαλλοντολογικές ανησυχίες, αν παράγεται από πετρέλαιο, που καταρρίπτονται αν η παραγωγή γίνεται από νερό. Σε περίπτωση που η παραγωγή, μάλιστα, γίνει με ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η επιβάρυνση είναι αντίστοιχη των ηλεκτρικών οχημάτων.
Το Κέντρο Διοίκησης Αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας επιλέγει τις 100 πιο ριζοσπαστικές καινοτομίες από το χώρο της αυτοκίνησης. Η σύγκριση 8.000 και πλέον καινοτομιών της βιομηχανίας αυτοκινήτου την τελευταία δεκαετία ανέδειξε το όχημα κυψελών καυσίμου στην κορυφή της κατάταξης.
Το Toyota Mirai είναι η καλύτερη καινοτομία της περασμένης δεκαετίας: το όχημα κυψελών καυσίμου επικράτησε στην κορυφή της κατάταξης του Κέντρου Διοίκησης της Αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία (CAM) με τις 100 σημαντικότερες καινοτομίες μηχανολογίας αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο.
O ηλεκτροκινητήρας που κινείται από τον ηλεκτρισμό που παράγουν οι κυψέλες υδρογόνου
Καθώς οι πρώτοι Ευρωπαίοι πελάτες παραλαμβάνουν τα αυτοκίνητά τους τις προσεχείς εβδομάδες σε Γερμανία, Δανία και Ηνωμένο Βασίλειο, αυτό το υδρογονοκίνητο sedan μηδενικών ρύπων προαναγγέλει μία νέα εποχή στο χώρο του αυτοκινήτου, διαφορετική από όπως την ξέραμε μέχρι τώρα.
Για να έχει μία ολοκληρωμένη εικόνα, η ομάδα CAM, που εδρεύει στο Bergisch Gladbach με επικεφαλής τον Καθηγητή Dr. Stefan Bratzel, εξέτασε διεξοδικά 8.000 νέες καινοτομίες από το 2005 έως το 2015. Αυτές αξιολογήθηκαν ως προς τη συνάφειά τους με την αγορά και τη βιομηχανία καθώς και για το επίπεδο καινοτομίας τους.
Νικητής αναδείχτηκε το παγκοσμίως πρώτο sedan κυψελών καυσίμου μαζικής παραγωγής που ήταν διαθέσιμο για το κοινό. Μέσα στην κυψέλη καυσίμου το υδρογόνο μετατρέπεται σε ηλεκτρισμό για τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα 114 kW/155 HP. Τα FCVs είναι επίσης οχήματα μηδενικών ρύπων που εκπέμπουν μόνο νερό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Είναι εύκολα στη χρήση τους όπως τα συμβατικά και μπορούν να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα χάρη στην αυτονομία και το χρόνο ανεφοδιασμού τους, που και στις δύο περιπτώσεις είναι εφάμιλλα ενός βενζινοκίνητου οχήματος.
Αναφορικά να πούμε ότι η σχέση κόστους του υδρογόνου σε σχέση με το φυσικό αέριο, το πιό "φθηνό" καύσιμο για αυτοκίνητο, είναι σχεδόν 2:1, δηλαδή για να πάρουμε την ίδια ενέργεια από υδρογόνο και φυσικό αέριο, το υδρογόνο θα είναι 2 φορές ακριβότερο. Αυτό σημαίνει ότι το υδρογόνο, το παραγόμενο από το νερό, έχει κόστος αντίστοιχο με αυτό της βενζίνης! Άρα η χρήση του είναι οικονομική. Υπάρχουν κάποιες περιβαλλοντολογικές ανησυχίες, αν παράγεται από πετρέλαιο, που καταρρίπτονται αν η παραγωγή γίνεται από νερό. Σε περίπτωση που η παραγωγή, μάλιστα, γίνει με ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η επιβάρυνση είναι αντίστοιχη των ηλεκτρικών οχημάτων.
του Γιάννη Αθανασίου
Πηγή:
defencenet.gr