Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015

"Τι συμβολίζει ο "δράκοντας" (όφις) παρά τους πόδας της θεάς Αθηνάς;"

ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΑΦΗΣΑ ΣΚΟΠΙΜΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ
Ειχε αναρτηθει παλιοτερα η φωτο της Θεας Αθηνας με το θεμα αυτο:
Τι συμβολίζει ο "δράκοντας" (όφις) παρά τους πόδας της θεάς Αθηνάς ;
---------------------------------------------------------------------------------
Επειδη μου εκανε εντυπωση, περα απο τα οσα ανεφερε η αναρτηση, θελησα να παρω και την γνωμη του ΛΥΡΙΟΥ ΑΡΙΣΤΑΙΑ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Φίλτατε Θεόδωρε χαίρε.
Να μεταφέρεις τους χαιρετισμούς και την αγάπη μου στην οικογένειά σου ολόκληρη
Φιλικότατα
Γεράσιμος.
Επί του θέματος.
Αν διαβάσεις όλες τις παραλλαγές γεννήσεως της Θεάς Αθηνάς θα ιδείς τις εξής:
-Γεννήθηκε από το κεφάλι του Δία στον Όλυμπο.
-Γεννήθηκε από τον Δία και την Ήρα στον ουρανό.
-Γεννήθηκε από τον Ποσειδώνα και την Τριτωνίδα αλλά μάλωνε με τον πατέρα της , έφυγε από κοντά του και την υιοθέτησε ο Δίας.
-Γεννήθηκε στην Κρήτη όταν ο Ζευς με τον κεραυνό του διέλυσε ένα σύννεφο και μέσα από αυτό πετάχτηκε η Θεά Αθηνά.
-Γεννήθηκε από τον φτερωτό γίγαντα Πάλλαντα, ο οποίος μόλις είδε την κόρη του θέλησε να την βιάσει και η Θεά Αθηνά τον σκότωσε.
-Η πανθομολογούμενη σωστή εκδοχή είναι η πρώτη, παρ όλα αυτά υπάρχουν και ύμνοι και πόλεις που διεκδικούν την καταγωγή της Θεάς και την τιμούν.
-Σε ότι αφορά την πόρπη με το κεφάλι της Μέδουσας που συγκρατούσε την Αιγίδα της Αθηνάς, ήταν ο διακόπτης ή το τηλεχειριστήριο θα λέγαμε σήμερα, που συμβόλιζε τις τερατώδεις δυνάμεις που είχε η Μέδουσα και τις όποίες περιέκλειε και η Αιγίδα.
-Ο Κέκροπας όταν έγινε βασιλιάς της Ακτικής ή Ακτής, από τον βασιλιά της Ακταίο, την μετονόμασε σε Κεκροπία πολύ πριν αυτή ονομαστεί σε Αθήνα μετά από τον ανταγωνισμό της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα. Ο Κέκροπας ήταν μισός άνθρωπος μισός φίδι, το φίδι δήλωνε την γήινη καταγωγή του και το ανθρώπινο την ουράνια. Έμενε πάνω στην Ακρόπολη αφού πρώτα έκτισε τα τείχη.
-Η Αθηνά με την μετονομασία της Ακτής σε Αθήνα, δεν ήθελε να καταργήσει την ιστορική διαδρομή της πόλεως που έφερε το όνομά της, Έτσι διατήρησε την παράσταση που δείχνει το φίδι στο τέλος του ποδήρη χιτώνα της και είναι ο Κέκροπας.
-Το φίδι που προστατεύεται από την Ασπίδα της Θεάς είναι ο Εριχθόνιος. Όταν η Αθηνά πήγε στο εργαστήριο του Ηφαίστου να παραγγείλει μια νέα πανοπλία ο Ήφαιστος θέλησε να την βιάσει, η Αθηνά τον χτύπησε με το ακόντιο αλλά το σπέρμα του Ήφαιστου έπεσε στο πόδι της.
-Τότε η θεά πήρε μια τούφα μαλλί, σκούπισε το πόδι της και το πέταξε στη Γη. -Η Γη γονιμοποιήθηκε και γέννησε τον Εριχθόνιο (έριο = μαλλί και χθων = γη) που ήταν μισός άνθρωπος μισός φίδι. Τόσο στην εποχή του Κέκροπα όσο και του Εριχθόνιου, η κραταιά θεά του κόσμου ήταν η Γαία.
-Η Αθηνά πήρε τον Εριχθόνιο και τον έκλεισε στο ναό της Ακροπόλεως, που ονομάστηκε Ερεχθείο, Αργότερα ο Εριχθόνιος έγινε Βασιλιάς των Αθηνών.
-Η παράσταση που δείχνει το φίδι πίσω από την ασπίδα της Θεάς είναι ο Εριχθόνιος τον οποίον προστατεύει χωρίς να το βλέπουν οι άλλοι.
-Υπ’ όψη ότι το Ερεχθείο παρουσιάζει τα ισχυρότερα ηλεκτρομαγνητικά φαινόμενα του βράχου της Ακροπόλεως των Αθηνών.
-Επομένως η προσωνυμία «Δράκαινα» σε καμία περίπτωση δεν στηρίζεται στην καταγωγή της από τον αστερισμό του Δράκοντα των αποστατών ή ότι έχει καμία σχέση με αυτούς, τους οποίους συνεχίζει να τους πολεμά μέχρι σήμερα, αλλά σχετίζεται με τους δύο μυθολογικούς βασιλιάδες της πόλεως των Αθηνών που φέρει το όνομά της.



Πηγή:
Fileas Fong
ΕΛΛΑΝΙΑ ΠΥΛΗ