Α) ΝΟΜΟΙ - ΟΦΕΙΛΕΙΣ ΣΥΝΕΛΛΗΝΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΝΟΜΟΥΣ…..!
1ος Νόμος: Των ελλειπτικών τροχιών: Οι πλανήτες περιφέρονται περί τον Ήλιο σε ελλειπτικές τροχιές, των οποίων ο Ήλιος καταλαμβάνει τη μία από τις δύο εστίες.
2ος Νόμος: Των ίσων εμβαδών: Η επιβατική ακτίνα (η γραμμή που ενώνει ένα πλανήτη με το κέντρο του Ήλιου) σε ίσους χρόνους σαρώνει ίσα εμβαδά. Ο λόγος είναι ότι ο κάθε πλανήτης κινείται ταχύτερα όταν βρίσκεται κοντά στο περιήλιο της τροχιάς του από ό, τι κοντά στο αφήλιο.
3ος Νόμος: Των περιόδων: Το τετράγωνο του χρόνου που απαιτείται για να συμπληρώσει ένας πλανήτης μία πλήρη περιφορά γύρω από τον Ήλιο (η περίοδος του πλανήτη) είναι ανάλογο του κύβου του μεγάλου ημιάξονα της ελλειπτικής του τροχιάς, και η σταθερά της αναλογίας είναι η ίδια για όλους τους πλανήτες.
Β) ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΥΠΟΦΥΣΗΣ
Το διαστελλόμενο Σύμπαν είναι γεμάτο «αρμονικές συμπτώσεις». Στην σπείρα περιστροφής του Γαλαξία μας διακρίνουμε τις λογαριθμικές σχέσεις της σπείρας ενός Ναυτίλου. Οι σχέσεις αυτές οδήγησαν τον Πυθαγόρα στη μουσική μαθηματικοποίηση των πάντων, τους ίδιους «χρυσούς κανόνες» που συναντούμε ολόγυρά μας στη φύση. Είναι τελικώς ηθελημένο - σχέδιο δημιουργίας - ή, απλά, η βέλτιστη οδός διαφυγής που προέκυψε από δισεκατομμύρια χρόνια τριβής; Ασφαλώς και δεν έχουμε μια «αντικειμενική» απάντηση, αλλά έχουμε όμως τη μουσική της: ΤΗΝ ΑΡΜΟΝΙΑ ΤΩΝ ΣΦΑΙΡΩΝ.
ΟΔΗΓΙΑ ΠΡΟΣ ΕΣΕΝΑ: Πήγαινε στο Διαδίκτυο και γράψε την παρακάτω πρόταση που βλέπεις παρακάτω με κεφαλαία γράμματα. Εκεί….. θα ακούς κάθε βράδυ πριν κοιμηθείς σε βίντεο την Αρμονία… καλύτερα εάν θες βάλε ακουστικά.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΡΜΟΝΙΑ ΠΥΘΑΓΟΡΑ ΧΡΥΣΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ.
Εάν αυτό το κάμεις καθημερινά σ’ έναν μήνα θα γαληνέψεις σίγουρα….!
Γ) Η ΙΕΡΑ ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ ΣΕ ΧΑΙΡΕΤΑ…!
Η Τετρακτύς και το Σύμπαν.
Για τους Πυθαγορείους, η δεκαδική Τετρακτύς ήταν το ιερό σύμβολο των ανεξιχνίαστων μυστικών του σύμπαντος. Αποτελείται από δέκα ισόπλευρα τρίγωνα - εννέα εσωτερικά και το μεγάλο εξωτερικό τρίγωνο που τα περικλείει. Για να σχηματιστεί μια Τετρακτύς, πρέπει αρχικά να ορίσει κάποιος τις τέσσερις κουκκίδες της βάσης της. Κύριο χαρακτηριστικό της Τετρακτύος είναι το γεγονός ότι το άθροισμα των κουκίδων της, από τη βάση μέχρι την κορυφή, μας κάνει την δεκάδα (4+3+2+1=10). Για τους Πυθαγορείους αυτό το γεγονός αποτελούσε σύμβολο της έσχατης πραγματικότητας, αφού «η τετράς τίκτει την δεκάδα» και η δεκάδα, με τη σειρά της, αποτελεί τη βάση για το δεκαδικό σύστημα - σύμπτωση ότι τα τρία εσωτερικά τρίγωνα της τετρακτύος μοιάζουν με το σύγχρονο προειδοποιητικό σύμβολο της ραδιενέργειας;
Ο Πλάτων, στον Τίμαιο, προβάλλει την πυθαγόρεια άποψη ότι η κοσμική αρμονία περικλείεται μέσα σε ορισμένους αριθμούς. Μετά τους πρώτους αριθμούς 1, 2, 3, ακολουθούν τα τετράγωνά τους, το 4 (2Χ2) ή το 9 (3Χ3) και οι κύβοι τους, το 8 (2Χ2Χ2) ή το 27 (3Χ3Χ3).
Οι δύο γεωμετρικές πρόοδοι που σχηματίζονται αντιπροσωπεύονται, σύμφωνα με την κλασική συμβολική παράδοση, από το σχήμα του γράμματος «Λ». Με την παρεμβολή των αριθμητικών μέσων 3 και 6 στην πρώτη πρόοδο (2, 3, 4, 6, 8) σχηματίζουμε την αρμονική πρόοδο 3, 4, 6, ενώ η συνολική διαδοχή των όρων (2, 3, 4, 6, 8) αναλύει στη μουσική τη διπλή οκτάβα (δις διαπασών). Με την παρεμβολή των αριθμητικών μέσων 6 και 18 στη δεύτερη πρόοδο (3, 6, 9, 18, 27) οδηγούμαστε στο σχηματισμό της αρμονικής προόδου 6, 9, 18. Αν, τώρα, μεταξύ του 3 και του 6 παρεμβάλουμε τον αρμονικό τους μέσο όρο 4 και κατά παρόμοιο τρόπο παρεμβάλλουμε το 12 ανάμεσα στο 9 και στο 18, έχουμε την εξής συνολική διαδοχή όρων: 3, 4, 6, 9, 12, 18, 27. Πρόκειται για μια διαδοχή που αναλύει την τριπλή οκτάβα (8:1) συν μια δεύτερη (9:8) στις επιμέρους ομάδες συμφωνίας. Έτσι, σύμφωνα με τους Πυθαγορείους, αυτές οι δύο αρχικές πρόοδοι εμπεριέχουν όλη την αρμονία του χωροχρόνου.
Πώς ακριβώς πειραματίστηκαν οι Πυθαγόρειοι στο μονόχορδο για την ανάδειξη των σχέσεων μαθηματικών και μουσικής;
Αν μειώσουμε το μήκος μιας χορδής ακριβώς στο μισό, τότε ο ήχος που παράγεται είναι ακριβώς μία οκτάβα υψηλότερος (μία οκτάβα είναι ένα ντο, ρε, μι, φα, σολ, λα, σι, ντο) - μας δίνει, δηλαδή, ένα ντο πιο πάνω. Αν μειώσουμε το μήκος της χορδής κατά 1/3, τότε τα 2/3 της χορδής που απομένουν μας δίνουν τη διαφορά της πέμπτης (δηλαδή από το ντο στο λα). Κι αν μειώσουμε το μήκος κατά 1/4, τότε τα 3/4 που απομένουν μας δίνουν τη διαφορά της τετάρτης (από το ντο στο σολ). Ήταν ξεκάθαρο, λοιπόν, σ’ αυτό το επίπεδο της παρατήρησης ότι τα μαθηματικά «κυβερνούν» τη μουσική. Το γεγονός ότι από τους ήχους αυτών των διαφορών δημιουργείται ένα ευχάριστο συναίσθημα στον ακροατή, οδήγησε τους Πυθαγορείους στο συμπέρασμα ότι οι ακέραιοι και τα κλάσματα ελέγχουν όχι μόνο τον άψυχο αλλά και τον έμψυχο κόσμο μέσω της μουσικής .
Δ) ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ
Το πιο ψηλό σκαλί της ευτυχίας θα φτάσεις /όταν δέσεις τη Μνήμη στο Ανύπαρχτο / κι όταν λυτρωμένος από τη φθορά/ ζητήσεις την ακινησία της Αιωνιότητας. /Αυτό πού κρύβεται πίσω από το Φως! /Το πρόσωπό σου θα πάρει τότε /τη σύσπαση εκείνη των Αθανάτων /κι όλα θα ησυχάσουν και θα σιωπήσουν/ ενώ η μεγάλη φωνή του θριάμβου /θα ‘χει υψωθεί σ' έναν ήχο ασύλληπτο σαν Σιωπή.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ….ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ…ΘΑ ΣΕ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΟΥΝ……ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΘΑ ΕΡΘΕΙ…ΚΑΙ ΘΑ ΣΕ ΚΑΛΕΣΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΔΙΑΒΕΙΣ…ΤΗΝ ΑΤΡΟΠΟ……ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ Η ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΣΟΥ. ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ….ΚΑΤΙ ΘΑ ΠΕΡΙΤΡΙΓΥΡΙΖΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΕΣ …ΟΤΑΝ ΕΓΩ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ…ΘΑ ΣΑΣ ΣΤΕΙΛΩ ΕΙΣ ΔΕΚΑΠΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΑ….ΑΦΟΥ ΕΣΕΙΣ ΑΠΛΟΧΕΡΑ ΜΟΥ ΔΩΣΑΤΕ ΤΗΝ ΘΕΤΙΚΗ ΣΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΟΤΑΝ ΕΓΩ ΗΜΟΥΝΑ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ. ΔΕΝ ΣΑΣ ΞΕΧΝΩ….ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΣΑΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΩ ΓΙΑΥΤΟ.
ΕΛΛΑΝΙΟΣ ΙΦΙΓΕΝΗΣ (Ε.Ι.)
Ioannis Stogiannos
ΕΛΛΑΝΙΑ ΠΥΛΗ