Τα αποθέματα ρωσικού «μαύρου χρυσού, αν συμπεριλάβουμε σε αυτά εκείνα
της Αρκτικής και τα κοιτάσματα σχιστολιθικού πετρελαίου, ξεπερνούν τα
200 δις βαρέλια και άρα το 10% του παγκόσμιου συνόλου.
Η Μόσχα δεν ενοχλήθηκε καθόλου από τις κυρώσεις της Ευρώπης και αποφάσισε να επικεντρωθεί στην κατά πολύ μεγαλύτερη αγορά της Ασίας. Η επιτυχία αυτής της στρατηγικής αντικατοπτρίζεται στις ρωσικές επιδόσεις στον τομέα της ενέργειας. Έτσι η «Αρκούδα», όπως είχατε διαβάσει σε προηγούμενο άρθρο του Prisonplanet.gr, εκτόπισε την Σαουδική Αραβία ως νούμερο ένα τροφοδότη πετρελαίου της Κίνας.
Ενώ το μερίδιο της Σαουδικής Αραβίας στην αγορά πετρελαίου της Ασίας μειώνεται, η Ρωσία κερδίζει αλματωδώς έδαφος, με το Ιράν επιστρέφει φιλόδοξα στις αγορές, γεγονός που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση για την Σαουδική Αραβία.
Όπως παραδέχεται ακόμα και η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, η Σαουδική Αραβία αντιμετωπίζει πολύ σκληρό ανταγωνισμό από τη Ρωσία, που καθιστά ελκυστικότερες τις εξαγωγές της προς το Πεκίνο τιμολογώντας εσχάτως το πετρέλαιο σε γουάν και όχι σε δολάρια, ενώ η γειτνίαση Ρωσίας - Κίνας αποτελεί ένα ακόμη πλεονέκτημα που έχει η Μόσχα έναντι του Ριάντ.
Επιπλέον, ανεξάρτητα κινεζικά διυλιστήρια έχουν αυξήσει σημαντικά τις εισαγωγές του από τη Ρωσία από πέρυσι οπότε και το Πεκίνο τους είχε παραχωρήσει μεγαλύτερο περιθώριο κινήσεων σχετικά με την εισαγωγή πετρελαίου.
Η Σαουδική Αραβία χάνει όμως μερίδιο αγοράς και στην ιαπωνική αγορά. Τον περασμένο Μάρτιο, το μερίδιό της υποχώρησε στο 33,7% από 37,6% που βρισκόταν τον Μάρτιο του 2015. Αντίθετα, η Ρωσία έχει καταφέρει να αυξήσει, το ίδιο χρονικό διάστημα, το μερίδιο που κατέχει στην ιαπωνική αγορά κατά 1%, στο 7,6%.
Η Ρωσία του Πούτον εκτοπίζει την Σαουδική Αραβία και από την αγορά της Ινδίας, όπου οι οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν ότι θα σημειωθεί σημαντική άνοδος της ζήτησης πετρελαίου τα επόμενα χρόνια.
Το μερίδιο της Σαουδικής Αραβίας, αναφέρει η WSJ, από τις ινδικές εισαγωγές πετρελαίου ανέρχεται περίπου στο 20%. Ωστόσο, για το 2016 ο ελεγχόμενος από το κράτος πετρελαϊκός γίγαντας Rosneft σχεδιάζει να αρχίσει να παραδίδει τακτικά πετρέλαιο στο δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο πετρελαίου της Ινδίας.
Σημειώνεται πως πρόσφατα η Rosneft είχε αποκτήσει μεγάλο μερίδιο στην ινδική πετρελαϊκή εταιρεία Essar Oil, η οποία είναι ιδιοκτήτρια του διυλιστηρίου και διατηρεί δίκτυο περίπου δύο χιλιάδων πρατηρίων καυσίμων στην Ινδία.
Η Μόσχα δεν ενοχλήθηκε καθόλου από τις κυρώσεις της Ευρώπης και αποφάσισε να επικεντρωθεί στην κατά πολύ μεγαλύτερη αγορά της Ασίας. Η επιτυχία αυτής της στρατηγικής αντικατοπτρίζεται στις ρωσικές επιδόσεις στον τομέα της ενέργειας. Έτσι η «Αρκούδα», όπως είχατε διαβάσει σε προηγούμενο άρθρο του Prisonplanet.gr, εκτόπισε την Σαουδική Αραβία ως νούμερο ένα τροφοδότη πετρελαίου της Κίνας.
Ενώ το μερίδιο της Σαουδικής Αραβίας στην αγορά πετρελαίου της Ασίας μειώνεται, η Ρωσία κερδίζει αλματωδώς έδαφος, με το Ιράν επιστρέφει φιλόδοξα στις αγορές, γεγονός που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση για την Σαουδική Αραβία.
Όπως παραδέχεται ακόμα και η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, η Σαουδική Αραβία αντιμετωπίζει πολύ σκληρό ανταγωνισμό από τη Ρωσία, που καθιστά ελκυστικότερες τις εξαγωγές της προς το Πεκίνο τιμολογώντας εσχάτως το πετρέλαιο σε γουάν και όχι σε δολάρια, ενώ η γειτνίαση Ρωσίας - Κίνας αποτελεί ένα ακόμη πλεονέκτημα που έχει η Μόσχα έναντι του Ριάντ.
Επιπλέον, ανεξάρτητα κινεζικά διυλιστήρια έχουν αυξήσει σημαντικά τις εισαγωγές του από τη Ρωσία από πέρυσι οπότε και το Πεκίνο τους είχε παραχωρήσει μεγαλύτερο περιθώριο κινήσεων σχετικά με την εισαγωγή πετρελαίου.
Η Σαουδική Αραβία χάνει όμως μερίδιο αγοράς και στην ιαπωνική αγορά. Τον περασμένο Μάρτιο, το μερίδιό της υποχώρησε στο 33,7% από 37,6% που βρισκόταν τον Μάρτιο του 2015. Αντίθετα, η Ρωσία έχει καταφέρει να αυξήσει, το ίδιο χρονικό διάστημα, το μερίδιο που κατέχει στην ιαπωνική αγορά κατά 1%, στο 7,6%.
Η Ρωσία του Πούτον εκτοπίζει την Σαουδική Αραβία και από την αγορά της Ινδίας, όπου οι οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν ότι θα σημειωθεί σημαντική άνοδος της ζήτησης πετρελαίου τα επόμενα χρόνια.
Το μερίδιο της Σαουδικής Αραβίας, αναφέρει η WSJ, από τις ινδικές εισαγωγές πετρελαίου ανέρχεται περίπου στο 20%. Ωστόσο, για το 2016 ο ελεγχόμενος από το κράτος πετρελαϊκός γίγαντας Rosneft σχεδιάζει να αρχίσει να παραδίδει τακτικά πετρέλαιο στο δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο πετρελαίου της Ινδίας.
Σημειώνεται πως πρόσφατα η Rosneft είχε αποκτήσει μεγάλο μερίδιο στην ινδική πετρελαϊκή εταιρεία Essar Oil, η οποία είναι ιδιοκτήτρια του διυλιστηρίου και διατηρεί δίκτυο περίπου δύο χιλιάδων πρατηρίων καυσίμων στην Ινδία.
Πηγή:
prisonplanet.gr