Όποιος έχει διαβάσει Αντιγόνη του Σοφοκλή, γνωρίζει καλά ότι η ανυπακοή σε μια άδικη πολιτική ηγεσία, με καθαρότητα και θάρρος, χωρίς κουκούλες και με αδιαμαρτύρητη αποδοχή των συνεπειών είναι μια αμιγώς Ελληνική υπόθεση.
Η υπόθεση της τραγωδίας του Σοφοκλή, είναι παρμένη από τους μύθους του Θηβαϊκού κύκλου. Το έργο είναι από τα αρχαιότερα του Σοφοκλή. Παραστάθηκε το 441 ή 440 προ χάους, κατά τα Μεγάλα Διονύσια στο θέατρο του Διονύσου και πήρε το πρώτο βραβείο.
Η υπόθεση της τραγωδίας του Σοφοκλή, είναι παρμένη από τους μύθους του Θηβαϊκού κύκλου. Το έργο είναι από τα αρχαιότερα του Σοφοκλή. Παραστάθηκε το 441 ή 440 προ χάους, κατά τα Μεγάλα Διονύσια στο θέατρο του Διονύσου και πήρε το πρώτο βραβείο.
Για την επιτυχία του αυτή ο Σοφοκλής εκλέχτηκε στρατηγός κατά τον Σαμιακό πόλεμο (440) και ο Περικλής του ανέθεσε διπλωματική αποστολή στις δύο κυριότερες ομόσπονδες πόλεις, Χίο και Μυτιλήνη.
Ο Σοφοκλής έγραψε την "Αντιγόνη" από αντίδραση για την εξορία του Θεμιστοκλή, ήρωα της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας. Με το έργο του αυτό επεξεργάζεται την ηθική υποχρέωση για τήρηση των ηθικών νόμων έστω και αν αυτό σημαίνει αντίσταση κατά των ανθρώπινων νόμων με τίμημα το θάνατο. Ο Κρέοντας είναι παντοκράτορας τύραννος. Ο Αίμων υποστηρίζει την δύναμη του λαού και είναι εναντίον της παντοδυναμίας του πατέρα του. Ο Κρέων όμως επιμένει να τιμωρήσει όποιον καταπατεί τους νόμους κι εδώ την Αντιγόνη που αψήφησε την εντολή του Κρέοντα και κήδεψε τον αδερφό της.
Εκτός αυτού ο ποιητής θέτει το ερώτημα αν οι «αιώνιοι» θεσμοί γίνονται τίμημα στον βωμό των μικροπολιτικών ενδιαφερόντων. Ο πολίτης κατά τον Σοφοκλή έχει θέληση ελεύθερη, τιμάει όμως τους Θεούς και τα έθιμα. Ο Κρέων τιμωρείται από τους θεούς με τον χαμό της οικογένειάς του.
Ο Σοφοκλής έγραψε την "Αντιγόνη" από αντίδραση για την εξορία του Θεμιστοκλή, ήρωα της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας. Με το έργο του αυτό επεξεργάζεται την ηθική υποχρέωση για τήρηση των ηθικών νόμων έστω και αν αυτό σημαίνει αντίσταση κατά των ανθρώπινων νόμων με τίμημα το θάνατο. Ο Κρέοντας είναι παντοκράτορας τύραννος. Ο Αίμων υποστηρίζει την δύναμη του λαού και είναι εναντίον της παντοδυναμίας του πατέρα του. Ο Κρέων όμως επιμένει να τιμωρήσει όποιον καταπατεί τους νόμους κι εδώ την Αντιγόνη που αψήφησε την εντολή του Κρέοντα και κήδεψε τον αδερφό της.
Εκτός αυτού ο ποιητής θέτει το ερώτημα αν οι «αιώνιοι» θεσμοί γίνονται τίμημα στον βωμό των μικροπολιτικών ενδιαφερόντων. Ο πολίτης κατά τον Σοφοκλή έχει θέληση ελεύθερη, τιμάει όμως τους Θεούς και τα έθιμα. Ο Κρέων τιμωρείται από τους θεούς με τον χαμό της οικογένειάς του.
Πηγή: