Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016

Λαμπερά Αποκαλυπτήρια Για Τη «Θέτιδα Που Βαπτίζει Τον Αχιλλέα» Στα Φάρσαλα (Φωτό)

Παρουσία του μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμοθέου,
βουλευτών του νομού εκπροσώπων της Περιφέρειας, δημοτικών συμβούλων
εκπροσώπων φορέων και συλλόγων πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή η
εκδήλωση για την τοποθέτηση της ορειχάλκινης γλυπτικής σύνθεσης «Η Θέτις
βαπτίζει τον Αχιλλέα» του Κωνσταντίνου Αργύρη.
Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο πρόεδρος της καλλιτεχνικής επιτροπής κ.
Κωνσταντίνος Δερλός, ο Δήμαρχος Φαρσάλων κ. Άρης Καραχάλιος, ο γλύπτης
κ. Κωνσταντινος Αργυρός και ο αντιπεριφερειάχης πολιτισμού κ. Παιδής.


Στην συνέχεια το κοινό είχε την δυνατότητα να παρακολουθήσει ένα
ξεχωριστό μουσικοχορευτικό δρώμενο εμπνευσμένο από τον μύθο του Πηλέα,
της Θέτιδας και του Αχιλλέα την  επιμέλεια της οποίας είχε η αρχαιολόγος
ειδική συνεργάτης του Δημάρχου κ. Βάσω Νούλα.

Τυμπανιστές ανακοινώνουν τον ερχομό του βασιλέα της Φθίας, του
πολυαγαπημένου των Θεών, του Πηλέα.

Νύμφες του φορούν τα βασιλικά του ενδύματα και του αποδίδουν τα σύμβολα
της εξουσίας του.

Η θεά Θέτιδα, κόρη του άρχοντα της θάλασσας, Νηρέα, αναδύεται από το
υδάτινο βασίλειό της, μέσα σε μια βροχή από ροδοπέταλα, παρουσία Ναϊάδων
και Νηρηίδων.

Οι Νηρηίδες την υποδέχονται στην στεριά φορώντάς της τα βασιλικά – θεϊκά
σύμβολα.

Ναϊάδες κρατούν κοχύλια και φυσούν, μεταφέροντας το μήνυμα του ερχομού
της Θεάς.

Η Αύρα παρασύρει το πέπλο της κόρης του Νηρέα, ενώ μια θεότητα βαστά στο
χέρι το τρίκλωνο, ένα κλαδί σπασμένο σε τρία σημεία, σύμβολο ξεχωριστό
των χτυπημάτων της μοίρας, αλλά και αυτού του ίδιου του τρίπτυχου:
γέννηση – ζωή – θάνατος.

Στην ακρογιαλιά του ακρωτηρίου της Σηπιάδας την αντικρύζει να χορεύει ο
Πηλέας. Την πολιορκεί ερωτικά κι εκείνη στροβιλίζεται μανιασμένα, στην
προσπάθειά της να του ξεφύγει. Παίρνει διαδοχικά τη μορφή της φωτιάς,
του νερού, του φιδιού και του λιονταριού. Μα ο Πηλέας τη νικά και εκείνη
υποταγμένη του επιτρέπει να λύσει τη ζώνη της παρθενίας της.

Στρώνεται το τραπέζι του γάμου, όπου κυριαρχούν τα μήλα, αρχέγονα
σύμβολα της ερωτικής ένωσης.

Η Θέτιδα αποκτά τον πολυαγαπημένο γιό της. Την παρακολουθούμε να
νανουρίζει τον νεογέννητο Αχιλλέα, με ένα παραδοσιακό νανούρισμα
μοιρολόι της Χίου (που απήγγειλε ο Γιώργος Σεφέρης στον πανηγυρικό του
λόγο στην σουηδική ακαδημία κατά την τελετή απονομής του βραβείου
Νόμπελ) και έπειτα να βυθίζει τον Αχιλλέα στα μαγικά νερά του Απιδανού
στην απέλπιδα προσπάθειά της να τον καταστήσει αθάνατο. Μα η μοίρα είχε
άλλα σχέδια για το παιδί αυτό, που έμελλε να γίνει ο μεγαλύτερος όλων
των ηρώων, αλλά να χαθεί μάταια, ποιος ξέρει, στο απόγειο της δόξας του.

Η πόλη των Φαρσάλων όμως, αποθανατίζει το λαμπρό της βλαστάρι μονάχα
στις καλύτερές του στιγμές. Τρία χρόνια πριν, στην πλατεία του
Δημαρχείου στήσαμε τον ορειχάλκινο ανδριάντα του ανίκητου πολεμιστή και
τώρα εδώ, σήμερα, παγώνουμε τον χρόνο στη μαγική στιγμή της βάπτισής
του, στην απαρχή της αθανασίας.

Οι συντελεστές της παράστασης:
0ργάνωση – σχεδιασμός – επιμέλεια: Βάσω Κων. Νούλα
Μυθοπλαστικές σκηνές – κείμενα –  συμβολισμοί της αισθητικής: Πέλα Ρουκά
Χορογραφίες – διδασκαλία  κίνησης: Φένια Θεοχάρη
Μουσική επιμέλεια: Γκέλυ Ζάμπαλου – Ιορδάνης Σοφιάδης – Νίκος Κουτσούγκουλος
Τύμπανα: Νίκος Κουτσούγκουλος – Γκέλυ Ζάμπαλου –Τάσος Κοντούλης
Φλάουτο: Ιορδάνης Σοφιάδης – Ευαγγελία Πελεκούδα
Σκηνοθεσία: Βάσω Κων. Νούλα – Φένια Θεοχάρη
Σκηνικά: Πέλα Ρουκά

Ακολούθησαν τα αποκαλυπτήρια της γλυπτικής σύνθεσης μέσα σε κλίμα
ενθουσιασμού.

Δείτε φωτογραφίες:









Πηγή:
mirmidones.gr