Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

Το Πεντάγωνο πλήρωσε τεράστια ποσά για να φτιαχτεί ψεύτικο βίντεο για την Αλ Κάιντα..

Ο στρατός των ΗΠΑ προσέλαβε βρετανική εταιρεία για να κατασκευάσει και να μοντάρει, από τη Βαγδάτη οπτικοακουστικό υλικό για να επηρεάσει την κοινή γνώμη στη Μέση Ανατολή.


Μια αμφιλεγόμενη βρετανική εταιρεία που ειδικεύεται στις δημόσιες σχέσεις, στην παραγωγή βίντεο και στον «καθαρισμό» των εικόνων, έλαβε εκατομμύρια δολάρια από το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ για να μοντάρει ένα ψεύτικο βίντεο σχετικά με τρομοκρατικές ενέργειες. Σ’ αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια κοινή δημοσιογραφική έρευνα της εβδομαδιαίας εφημερίδας «The Sunday Times» και της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Γραφείο Δημοσιογραφικής Έρευνας.

Σύμφωνα με την ηλεκτρονική πύλη The Daily Beast , οι ερευνητές είναι σε θέση να επιβεβαιώσουν συναλλαγές αξίας 540 εκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ του Πενταγώνου και της εταιρείας Bell Pottinger, με έδρα το Λονδίνο, και κατάφερε να πάρουν συνέντευξη από ένα πρώην υπάλληλο της εταιρείας τον Martin Wells.

O Wells, ειδικός επεξεργασίας βίντεο, είπε ότι είχε προσληφθεί το 2004, λίγο καιρό αφού οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο επέβαλαν μια πιστή προς αυτές κυβέρνηση στο Ιράκ, στο οποίο είχαν εισβάλει ένα χρόνο νωρίτερα. Η ομάδα του μετακόμισε στη Βαγδάτη και εργάστηκε κοντά στο αεροδρόμιο, σε ένα εξαιρετικά προστατευμένο χώρο, ο οποίος ήταν γνωστός ως Στρατόπεδο Νίκη, με ζώνες περιορισμένης πρόσβασης. Το οπτικοακουστικό υλικό που παρήγαγαν ήταν τριών ειδών.

Το πρώτο προϊόν ήταν προπαγανδιστικά βίντεο που παρουσίαζαν μια αρνητική εικόνα του τρομοκρατικού δικτύου Αλ Κάιντα. Το δεύτερο ήταν εμπιστευτικές πληροφορίες, τμήματα των οποίων θα δημοσιευόταν σε κάποιο αραβικό τηλεοπτικό κανάλι.
Για τους σκοπούς αυτούς, οι μοντέρ στα βίντεο παρουσίαζαν συνήθως επιθέσεις που πραγματοποιούνται απ΄την Αλ Κάϊντα και στη συνέχεια τα επεξεργαζόταν να ήταν μέρος ενός αρχείου ειδήσεων. Στη συνέχεια έβαζαν και φυσικό ήχο με φωνές στα αραβικά και στη συνέχεια τα διένειμαν στα αραβικά τηλεοπτικά κανάλια στην υπόλοιπη Μέση Ανατολή.
Το τρίτο μέρος των δραστηριοτήτων και το «πιο ευαίσθητο» αποτελούνταν από ψεύτικα βίντεο προπαγάνδας της Αλ Κάιντα. Ο Wells δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι για να φτιαχτούν αυτά τα βίντεο η ομάδα ελάμβανε πολύ ακριβείς οδηγίες για το τι ήταν απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί, επίσης ότι τα βίντεο θα πρέπει να είχαν διάρκεια 10 λεπτών και θα έπρεπε να παραδοθούν σε συγκεκριμένη μορφή και σε συγκεκριμένο σύστημα κωδικοποίησης.

Η δουλειά ήταν καλοπληρωμένη. Ένας από τους ιδρυτές και πρώην πρόεδρος της Bell Pottinger είπε στους The Sunday Times ότι τα περισσότερα από τα χρήματα που μεταφέρονται από την Ουάσιγκτον κάλυπταν το κόστος παραγωγής, αλλά και το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας θα μπορούσε να διανείμει περισσότερα από 19 εκατομμύρια δολάρια σε αμοιβές.
Οι μεταβιβάσεις στους λογαριασμούς της εταιρείας που προέρχονταν απ’ το Πεντάγωνο δικαιολογούνταν ως κεφάλαια για την «ενημέρωση και τις ψυχολογικές επιχειρήσεις». Η έρευνα έχει διαπιστώσει ότι τα ψεύτικα βίντεο μοιράζονταν σε CD στη Μέση Ανατολή και επιτρέπεταν στη CIA να αναζητεί ύποπτους υποστηρικτές του τρομοκρατικού δικτύου, δεδομένου ότι περιείχαν ένα κρυφό κώδικα που επέτρεπε τον εντοπισμό των διευθύνσεων IP των προσωπικών υπολογιστών στους οποίους προβλήθηκαν.



Πηγή: