Στις 4 Νοεμβρίου 1998, στις 11.35 το πρωί, αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας τύπου "Mirage 2000" κατά την εκτέλεση διατεταγμένης πτήσης συνετρίβη στην περιοχή Σκάλας Ωρωπού. Ο χειριστής Υποσμηναγός Παρούσης Νικόλαος του Ελευθερίου 26 χρόνων, εγκατέλειψε ανεπιτυχώς το αεροσκάφος από χαμηλό ύψος και σκοτώθηκε! Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις η πτώση οφείλεται σε βλάβη του πηδαλίου του αεροσκάφους, ενώ επιτροπή εμπειρογνωμόνων με πρόεδρο ανώτατο αξιωματικό της Πολεμικής Αεροπορίας ανέλαβε την διερεύνηση των συνθηκών και αιτίων του δυστυχήματος...
Το μοιραίο "MIRAZ 2000" μαζί μ ένα ακόμα αυτού του τύπου, απογειώθηκαν στις 11.20 το πρωί από το αεροδρόμιο της Τανάγρας με κατεύθυνση το Αιγαίο για άσκηση αναχαίτισης, όπου το ένα θα έπαιζε ρόλο Ελληνικού και το άλλο τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους. Λίγο μετά την απογείωση ο πιλότος του αεροσκάφους που συνετρίβη, διαπίστωσε ότι υπάρχει βλάβη στο σύστημα ελέγχου του πηδαλίου, προφανώς ηλεκτρικό πρόβλημα. Ανέφερε αμέσως στον αρχηγό του σχηματισμού που ήταν ο πιλότος του άλλου μαχητικού και αυτός έδωσε εντολή να πάρει ανοιχτή στροφή για να ρίξει τα καύσιμα στην θάλασσα, ώστε να κάνει αναγκαστική προσγείωση.
Ο άτυχος πιλότος Ν. Παρούσης δήλωσε ότι η κατάσταση είναι ελεγχόμενη και ξεκίνησε την διαδικασία για προσέγγιση του διαδρόμου προσγείωσης της Τανάγρας.
Ένα τέταρτο της ώρας μετά την απογείωση και ενώ ήδη είχε είχε κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης και βρισκόταν σε ύψος 1.000 πόδια (330 μέτρα) και σε απόσταση 11 ναυτικών μιλίων νότια της Τανάγρας, στην περιοχή της Σκάλας Ωρωπού, το αεροσκάφος έκανε μια ανεξέλεγκτη κίνηση ανόδου με ταυτόχρονη κλίση και περιστροφή.
Ο πιλότος διαπιστώνοντας ότι η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου ενεργοποίησε το σύστημα αυτόματης εκτίναξης του καθίσματος για να διασωθεί. Πριν εγκαταλείψει το αεροσκάφος, έκανε -σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες- απεγνωσμένες προσπάθειες να το οδηγήσει σε μη κατοικημένη περιοχή! Όμως την στιγμή της εκτόξευσης του καθίσματος του πιλότου, το αεροσκάφος, όπως εκτιμάται, λόγω της περιστροφής βρισκόταν με τον ουρανό γυρισμένο προς το έδαφος, πράγμα που είχε αποτέλεσμα την βίαιη πρόσκρουση του πιλότου στην ξηρά, χωρίς καν να προλάβει να ενεργοποιηθεί αυτόματα το αλεξίπτωτο.
Αυτή η ανεξέλεγκτη κίνηση ανόδου του αεροσκάφους και η περιστροφή του, συνηγορούν στην ύπαρξη βλάβης στο υδραυλικό ή το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του πηδαλίου.
Η τραγική σύμπτωση είναι ότι το 1996 είχε σκοτωθεί σε πτώση μαχητικού Α7 ("Κορσαίρ") ανοιχτά της Μονεμβάσιας και ένας πρώτος ξάδελφος του άτυχου πιλότου, ο Κωνσταντίνος Παρούσης.
Υποσμηναγός Παρούσης Νικόλαος
Ο άτυχος πιλότος Ν. Παρούσης δήλωσε ότι η κατάσταση είναι ελεγχόμενη και ξεκίνησε την διαδικασία για προσέγγιση του διαδρόμου προσγείωσης της Τανάγρας.
Ένα τέταρτο της ώρας μετά την απογείωση και ενώ ήδη είχε είχε κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης και βρισκόταν σε ύψος 1.000 πόδια (330 μέτρα) και σε απόσταση 11 ναυτικών μιλίων νότια της Τανάγρας, στην περιοχή της Σκάλας Ωρωπού, το αεροσκάφος έκανε μια ανεξέλεγκτη κίνηση ανόδου με ταυτόχρονη κλίση και περιστροφή.
Ο πιλότος διαπιστώνοντας ότι η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου ενεργοποίησε το σύστημα αυτόματης εκτίναξης του καθίσματος για να διασωθεί. Πριν εγκαταλείψει το αεροσκάφος, έκανε -σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες- απεγνωσμένες προσπάθειες να το οδηγήσει σε μη κατοικημένη περιοχή! Όμως την στιγμή της εκτόξευσης του καθίσματος του πιλότου, το αεροσκάφος, όπως εκτιμάται, λόγω της περιστροφής βρισκόταν με τον ουρανό γυρισμένο προς το έδαφος, πράγμα που είχε αποτέλεσμα την βίαιη πρόσκρουση του πιλότου στην ξηρά, χωρίς καν να προλάβει να ενεργοποιηθεί αυτόματα το αλεξίπτωτο.
Αυτή η ανεξέλεγκτη κίνηση ανόδου του αεροσκάφους και η περιστροφή του, συνηγορούν στην ύπαρξη βλάβης στο υδραυλικό ή το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του πηδαλίου.
Η τραγική σύμπτωση είναι ότι το 1996 είχε σκοτωθεί σε πτώση μαχητικού Α7 ("Κορσαίρ") ανοιχτά της Μονεμβάσιας και ένας πρώτος ξάδελφος του άτυχου πιλότου, ο Κωνσταντίνος Παρούσης.
Υποσμηναγός Παρούσης Νικόλαος
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1972.Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων το Σεπτέμβριο του 199 (67η σειρά) και αποφοίτησε τον Ιούλιο του 1995 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.Εκπαιδεύτηκε στο Σμήνος Μετεκπαιδεύσεως Mirage 2000 της 114 Πτέρυγας Μάχης (Τανάγρα) και τοποθετήθηκε στην 331 Μοίρα της 114 ΠΜ ως χειριστής στα αεροσκάφη αυτά.Σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως, όταν το αεροσκάφος Mirage 2000 του οποίου ήταν κυβερνήτης έπεσε κοντά στο αεροδρόμιο της Τανάγρας, στις 4 Νοεμβρίου 1998.Του απονεμήθη μετά θάνατον το Μετάλλιο Εξόχου Πράξεως με Προεδρικό Διάταγμα της 23ης Ιουλίου 1999.