Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2017

Ψευδείς Ειδήσεις: Η 20th Century Fox απολογείται για την απίστευτη απάτη που έστησε!

Για να γίνουν γνωστές οι ταινίες μας, θα κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για να διευρύνουμε τα όρια του παραδοσιακού μάρκετινγκ, προκειμένου να εκφράσουμε δημιουργικά το μήνυμά μας προς τους καταναλωτές. Σε αυτήν την περίπτωση, κάναμε λάθος”.


Αυτό αναφέρεται σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που στάλθηκε στην εφημερίδα New York Times από τον γίγαντα της κινηματογραφικής βιομηχανίας, την 20th Century Fox. Ήταν η συγγνώμη από την εταιρεία για τη δημιουργία ενός δικτύου ιστοσελίδων “ψεύτικων ειδήσεων” που δημοσίευε ψεύτικες ιστορίες ως μια εκστρατεία μάρκετινγκ για μια από τις ταινίες της.
Ο εκπρόσωπος της Fox, Dan Berger, είπε στους Times, ότι η εταιρεία έλαβε τώρα όλα τα μέτρα να μην επαναληφθεί τέτοιο “λάθος” στο μέλλον.
Τη Δευτέρα, η Fox είχε προσπαθήσει να υποβαθμίσει το ζήτημα. Σε κοινή δήλωση με την συμπαραγωγό της, την Regency Enterprises, η εταιρεία δικαιολογήθηκε για την εκστρατεία, επισημαίνοντας ότι η ταινία εν λόγω Μια θεραπεία για ευεξία, είναι όλη σχετικά με το ψέμα:

Το “Μια θεραπεία για ευεξία” είναι μια ταινία για μια “ψεύτικη θεραπεία που κάνει τους ανθρώπους πιο άρρωστους. Στο πλαίσιο αυτής της εκστρατείας, δημιουργήθηκε ένα «ψεύτικο» το site υγείας, το healthandwellness.co  και συνεργαστήκαμε με ένα ψεύτικο δημιουργό ειδήσεων για να δημοσιεύσει ψεύτικες ειδήσεις.

Δυστυχώς για την Fox, ελάχιστοι έχαψαν τον τίτλο που η εταιρεία πωλούσε.
“Αυτό ξεπέρασε κάθε όριο”, δήλωσε ο Bonnie Patten, εκτελεστικός διευθυντής του συλλόγου των καταναλωτών TruthInAdvertising.org στην Times . “Χρησιμοποιώντας ένα ψεύτικο site ειδήσεων για να προσελκύσουν τους καταναλωτές να αγοράζουν τα εισιτήρια για την ταινία είναι ουσιαστικά μια μορφή παραπλανητικού μάρκετινγκ.”
Οι πέντε πλαστές ιστοσελίδες ειδήσεων που δημιουργήθηκαν όλα είχαν νομιμοφανή και ηχηρά ονόματα: το Houston Leader, το Salt Lake City Guardian, η NY Morning Post, η Indianapolis Gazette και το Sacramento Dispatch. Οι ιστοσελίδες δημοσίευσαν ψεύτικες ιστορίες για θέματα όπως τα εμβόλια που ελάχιστα συνδέονται με το “Μια θεραπεία για ευεξία”– αλλά και οι ιστορίες που περιέχονται πραγματικά γεγονότα και δεδομένα.
Το περιοδικό Variety, μιλώντας με βετεράνους του μάρκετινγκ υπό τον όρο της ανωνυμίας, έγραψε για το όλο θέμα, την Τρίτη, αποκαλώντας την εκστρατεία “μνημειώδης  ηλίθια”, ενώ ένας εμπειρογνώμονας αμφισβήτησε την ηθική της Fox.

“Σε ηθικό επίπεδο, δίνω ένα F,” είπε. «Σε επίπεδο εκτέλεσης, έχω δώσει ένα F. Δεν χρειαζόμαστε άλλα “fake news”. Δεν χρειαζόμαστε περισσότερα ψέματα τώρα. Υπάρχουν ήδη αρκετά εκεί έξω στο διαδίκτυο. Είναι ήδη αρκετά δύσκολο για τους ανθρώπους”.

Ένας άλλος εμπειρογνώμονας παρόμοια εντυπωσιασμένος με το σκεπτικό πίσω από την εκστρατεία, τόνισε:

«Τώρα ζούμε σε μια εποχή όπου τα πράγματα είναι πολύ ταραγμένα και ταινίες μια απόδραση από αυτά κι αυτό για μένα είναι η ψευδής, δύσκολη περίπτωση εδώ. Προσπαθείτε να συσχετίσετε την ταινία σας με ένα τρέχον γεγονός -το οποίο καταλαβαίνω- αλλά είναι από την ίδια την επικαιρότητα που οι περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να ξεφύγουν”.

Και εκεί βρίσκεται η υποκρισία.
Η 20th Century Fox ζήτησε συγγνώμη μόνο επειδή πιάστηκε. Αν δεν είχε συμβεί, η εταιρεία σίγουρα θα το είχε επαναλάβει στο επόμενο έργο, ίσως χρησιμοποιώντας την ίδια μέθοδο μάρκετινγκ σε άλλες ταινίες.
Αλλά το ακόμα πιο ύποπτο και υποκριτικό είναι η αναφορά στα θέματα εμβολιασμών στις ψεύτικες ιστοσελίδες από τη στιγμή που η ταινία δεν αναφέρεται καν στα εμβόλια. Ένα από αυτά χρησιμοποιούσε τα αληθινά τουίτς του Τραμπ για τα εμβόλια, προσθέτοντας την ψευδή είδηση ότι ο Πρόεδρος Trump είχε υπογράψει εκτελεστικό διάταγμα που απαγορεύει τα εμβόλια στα παιδιά για 90 ημέρες. “Τουλάχιστον μια αναγνώριση ότι τα εμβόλια προκαλούν βλάβη”, έγραφε ο χρήστης. “Το μόνο ασφαλές εμβόλιο είναι αυτό που δεν έχει ληφθεί”.  Για πόσο ακόμα διάστημα σκόπευαν να τις λειτουργήσουν υποδυόμενοι τους αντιεμβολιαστές και τι άλλο θα έγραφαν εκεί μέσα για θέματα υγείας;
Και το ερώτημα που γεννάται στην τελική, ήταν αν το όλο θέμα ένα απλό “λάθος” του μάρκετινγκ ή μια καλοστημένη επιχείρηση για να ξαναμπεί στο τραπέζι της συζήτησης το πόσο εύκολο να γίνει σπορά ψευδών ειδήσεων από το διαδίκτυο;
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα επισημαίνεται από την εφημερίδα New York Times που τονίζει ότι το κοινό απλά δεν είναι αρκετά ενημερωμένο για να ξεχωρίζει τη διαφορά ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα.
Στο άρθρο αναφέρεται η άποψη της, Susan Credle, επικεφαλής δημιουργικού διαφημιστικής εταιρείας:
“Η ψεύτικη είδηση ​​δεν είναι ένα χαριτωμένο ή ανόητο θέμα. Όταν ξεκινάτε για να γκρεμίσετε τα μέσα ενημέρωσης και την ερώτηση τι είναι πραγματικό και τι δεν είναι πραγματικό, η δημοκρατία μας απειλείται. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα αρκετά καυτό θέμα που οι περισσότεροι άνθρωποι του μάρκετινγκ θα καταλάβουν ότι αξιοποιώντας ένα ευάλωτο κοινό είναι επικίνδυνο”.
Ουσιαστικά, αυτό που είπε είναι ότι σε γενικές γραμμές, ότι η κοινωνία εξακολουθεί να είναι υπερβολικά πληροφοριακά αδαής για να διακρίνει την πραγματικότητα. Και ποιος θα την σώσει; Προφανώς το ίδιο το σύστημα που την εκπαίδευσε να είναι αδαής, που την παραπλανά με τα ελεγχόμενα ΜΜΕ και την “ψυχαγωγεί” με την καθοδηγούμενη βιομηχανία του θεάματος.
Είδαμε για μια ακόμα φορά ότι το θράσος τους και η δίψα για εξουσία και χειραγώγηση δεν έχει πραγματικά όρια! Και αυτό, δεν είναι ψευδής είδηση, είναι γεγονός!
Το τρέιλερ της εν λόγω ταινίας. Εννοείται ότι… ΔΕΝ θα πάμε να τη δούμε! Εξάλλου απ’ όσα διαβάζουμε η “αρρώστια” υπάρχει ήδη στη φαντασία των δημιουργών της…






Πηγή: