Περίεργη εξέλιξη λαμβάνει η υπόθεση κατάρριψης στην Υεμένη από τους αντάρτες Χούτι δύο μαχητικών F-16: Η σαουδαραβική Αεροπορία δεν διαθέτει F-16 και το μόνο ενδεχόμενο είναι τα αεροσκάφη να προήλθαν από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ή από την Αίγυπτο και να βάφτηκαν με τα σαουδαραβικά χρώματα, αλλά μια έγκυρη και με καλή πληροφόρηση αμερικανική ιστοσελίδα η «Veterans Today» (διαβάστε σχετικά εδώ) αναφέρει ότι τα F-16 που καταρρίφθηκαν ήταν ... ισραηλινά!
Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι όταν εξετάστηκαν τα συντρίμμιά τους, ανακαλύφθηκε πωςδιέθεταν απάρτια (εξαρτήματα) που δεν χρησιμοποιούνται από τα μαχητικά του τύπου που υπηρετούν στις αραβικές Αεροπορίες, αλλά μόνο στην ισραηλινή!
Μάλιστα, αποκαλύπτει ότι από τα συντρίμμια αποκαλύφθηκε ότι τα μαχητικά είχαν βαφτεί, πρόχειρα, με σαουδαραβικά διακριτικά και από κάτω υπήρχαν ίχνη από ισραηλινά διακριτικά και το καμουφλάζ των F-16A, ενώ τα μαχητικά τα επιχειρούσαν. Υποστηρίζει ακόμα πως με αυτά πετούσαν αραβόφωνοι Ισραηλινοί πιλότοι.
Πιο συγκεκριμένα, από την ανάλυση των συντριμμιών των δύο αεροσκαφών προκύπτει ότι τα δύο αεροσκάφη είναι αγνώστου προελεύσεως. Αν και είχαν διακριτικά της Σαουδικής Αραβίας, εντούτοις διαπιστώνεται πως δεν είναι της Σαουδικής Αραβίας αφενός γιατί αυτή η Αεροπορία δεν διαθέτει F-16 εδώ και… πάντα και αφετέρου γιατί από τα ευρήματα όλα δείχνουν ότι πρόκειται για αεροσκάφη F-16A/B κυριότερα από το ραντάρ που ήταν ένα APG-66, ενώ τα σύγχρονα F-16 που διαθέτουν τα ΗΑΕ ή και το Μαρόκο αυτά είναι APG-80 και APG-68 αντίστοιχα.
Έτσι, συμπεραίνεται το γεγονός πως επρόκειτο για δύο από τα 50 συνολικά F-16A που έχει εφοδιαστεί η ισραηλινή Αεροπορία ή ακόμη πρόκειται για κάποιο από τα αεροσκάφη του ίδιου block παραγωγής που είχαν εφοδιαστεί η Ιταλία και η Πορτογαλία με το καθεστώς της εκμίσθωσης πριν τα επιστρέψουν πίσω στις ΗΠΑ.
Το θέμα όμως γίνεται ακόμη πιο… ενδιαφέρον:
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, τα αεροσκάφη ανήκαν σε Σμήνος ειδικών αποστολών της ισραηλινής Αεροπορίας με πιλότους αραβόφωνους Ισραηλινούς.
Το συγκεκριμένο Σμήνος, το οποίο αναφέρεται και ως Σμήνος Kamikaze, έχει ειδικά διαμορφωμένα τα F-16A για την μεταφορά πυρηνικών όπλων και μια από τις αποστολές του είναι ο βομβαρδισμός του Ιράν σε σενάριο ακραίας κρίσης.
Οι πιλότοι των αεροσκαφών δεν έχουν ανευρεθεί ακόμη. Παρά τις εκτεταμένες έρευνες των μαχητών από την Υεμένη δεν έχει βρεθεί κανένας απο τους δύο, ενώ να σημειωθεί πως οι πιλότοι του Σμήνους έχουν ειδική εκπαίδευση και για επιβίωση σε ακραία εχθρικές συνθήκες όπως αυτές του Ιράν ή τώρα της Υεμένης.
Μάλιστα πηγές μιλούν πως οι φαιδρότατες εκρήξεις την περασμένη εβδομάδα στη Σαναά οφείλονταν σε χρήση όπλου νετρονίου μικρής ισχύος καθώς τα συγκεκριμένα F-16 έχουν τη δυνατότητα νε φέρουν τέτοια όπλα.
Εκτός από αυτά τα δύο, εντός του Μαΐου καταρρίφθηκαν στην Υεμένη ένα μαροκινό F-16 κι ένα σαουδαραβικό αεροσκάφος, πιθανότατα Tornado.
Το ένα από τα δύο «ισραηλινά» μαχητικά υποτίθεται ότι καταρρίφθηκε από αντιαεροπορικό πύραυλο BUK-Μ1 που όντως διαθέτει η Υεμένη και φαίνεται ότι οι πιλότοι των καταρριφθέντων μαχητικών (σε όποια Αεροπορία και αν ανήκουν) μάλλον αιφνιδιάστηκαν από το γεγονός ότι οι αντάρτες Χούτι είχαν στην κατοχή τους επιχειρησικά BUK-M1 της υεμενικής Αεροπορίας. Ωστόσο, είναι γεγονός ότι μεγάλα τμήματα της υεμενικής Αεροπορίας έχουν ενταχθεί στις τάξεις των ανταρτών.
Στην Υεμένη εκτελούνται αεροπορικές επιδρομές από τους Σαουδάραβες και τους συμμάχους τους από το Μάρτιο και όλες οι καταρρίψεις έχουν γίνει με βλήματα BUK-M1.
Το ενδεχόμενο να έχουν παραδοθεί από τις ΗΠΑ στη Σαουδική Αραβία F-16 φυσικά αποκλείεται, αφού κάτι τέτοιο θα γινόταν εκ των προτέρων γνωστό. Οι Σαουδάραβες επιχειρούν ό,τι καλύτερο υπάρχει από μαχητικά στο δυτικό οπλοστάσιο (F--15S, EF-2000 Eurofighter., Tornado κλπ).
Το F-16Ι με τρεις εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου, δύο πυραύλους AIM-9 Sindwinder και βόμβες βάρους 4.000 λιβρών μπορεί εύκολα να πετάξει από το Ισραήλ μέχρι την Υεμένη διά μέσου της Ερυθράς Θάλασσας.
Μέχρι στιγμής η ισραηλινή Αεροπορία ούτε έχει διαψεύσει ούτε έχει επιβεβαιώσει το γεγονός όπως κάνει πάντα άλλωστε σε ανάλογες περιπτώσεις αεροπορικών επιδρομών σε τρίτες χώρες.