Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015

"Πως ο Ματ Ντέιμον στην καινούργια ταινία «ξεγυμνώνει» την ελληνική κρίση"

http://www.thetoc.gr/images/articles/2/article_82359/gurismata-gia-tin-athina-tis-krisis-stin-tenerifi_5.w_l.jpgΤο χολιγουντιανό «Jason Bourne» για την Αθήνα της κρίσης που γυρίζεται στην Τενερίφη θυμίζει πόσες παραγωγές χάνονται από ελληνικά εδάφη. Λάθη και τεράστιες ευθύνες.

«Θα ξεκινήσουμε από την Ελλάδα, στη γενέτειρα της δημοκρατίας και θα καταλήξουμε στο Λας Βέγκας», είχε πει ο Ματ Ντέιμον για τα γυρίσματα της τελευταίας ταινίας της σειράς «Jason Bourne» που αναφέρεται στην Αθήνα της κρίσης.


   Δυστυχώς, όμως, παρ' όλες τις προσδοκίες που γεννήθηκαν σε κινηματογραφικούς και τουριστικούς κύκλους της χώρα μας για την «άφιξη» μιας διεθνούς παραγωγής στην Ελλάδα, η ταινία διαδραματίζεται στο κέντρο της Αθήνας με τα γυρίσματα της γίνονται 3.832 χιλιόμετρα μακριά από την ελληνική πρωτεύουσα και για την ακρίβεια στην Τενερίφη!





    Από τις πρώτες εικόνες που έχουν κυκλοφορήσει στον τύπο απεικονίζουν μέλη του κινηματογραφικού συνεργείου να τοποθετούν πινακίδες στα ελληνικά, ενώ απεικονίζονται επίσης συμπλοκές με τα ΜΑΤ και ομάδων που κρατούν πανό με συνθήματα. Σκηνές αποτυπώνουν διαδηλώσεις κατά της ΕΕ με πανό με ελληνικές σημαίες συνθήματα.

   Το γεγονός ότι η Αθήνα της κρίσης μεταφέρθηκε στη Σάντα Κρουζ - όπως αναφέρει η εφημερίδα Τα Νέα - επισφραγίζει τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ξένοι παραγωγοί σε σχέδια γυρισμάτων ταινιών στην Ελλάδα.

Κι αυτό διότι δεν είναι η πρώτη φορά που ταινία με ελληνικό θέμα γυρίζεται σε ... άλλη γη κι άλλα μέρη. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η  «Τροία» του Βόλφγκανγκ Πίτερσεν που γυρίστηκε στη Μάλτα, ο «Ηρακλής» του Μπρετ Ράτνερ που γυρίστηκε στη Βουδαπέστη και ο «Αλέξανδρος» του Όλιβερ Στόουν που γυρίστηκε στην Τουρκία.

Μια μεσαίου κόστους Χολιγουντιανή παραγωγή μπορεί να ξοδεύει 50.000 δολάρια την ημέρα

Φανταστείτε ότι μία μεσαίου κόστους χολιγουντιανή παραγωγή μπορεί να ξοδεύει 50.000 δολάρια την ημέρα στη χώρα όπου πραγματοποιεί γυρίσματα, ενώ οι δαπάνες ποικίλουν (από ντόπια συνεργεία, μέχρι έξοδα για μεταφορές, ξενοδοχεία, διατροφή). «Είναι ένα μικρό εργοστάσιο που κρατά έναν έως δύο μήνες», είχε πει ο αν. υπουργός Πολιτισμού, Ν. Ξυδάκης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τον περασμένο Ιούνιο στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Πως θα γινόταν η κυβέρνηση να προσελκύσει ξένες κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα που θα μπορούσαν να κάνουν τη χώρα μας κινηματογραφική Μέκκα της Μεσογείου; Με το να δοθούν φορολογικά κίνητρα για γυρίσματα στην Ελλάδα και να προωθηθεί η απλοποίηση των αδειοδοτήσεων που δυστυχώς εμπλέκονται στα διαδαλώδη γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας.


Αξίζει να σημειωθεί ότι η λειτουργία του film commission (ενός help desk, ενός γραφείου που θα έχει σκοπό να διευκολύνει όσα χρειάζεται μία παραγωγή, όπως άδειες από δασικές υπηρεσίες, Αστυνομία, Λιμενικό κ.ά) προβλέπεται ήδη από τον κινηματογραφικό νόμο του 2010 αλλά ακόμα δεν έχει ιδρυθεί. Στην Ελλάδα βρισκόμαστε εξάλλου...





Πηγή:
thetoc.gr