Η ΕΕ παραπέμπει τη Γερμανία στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο γιατί δεν
κατάφερε να σταματήσει τη χρήση από την αυτοκινητοβιομηχανία Daimler
ενός απαγορευμένου ψυκτικού, που είναι επιβλαβές για το περιβάλλον, στα
κλιματιστικά των οχημάτων Mercedes.
Η κίνηση της Κομισιόν φέρνει το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ σε αντιπαράθεση με το μεγαλύτερο κράτος-μέλος της και το ισχυρό βιομηχανικό λόμπι της Γερμανίας, τρεις μήνες μετά τις αποκαλύψεις των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών ότι η Volkswagen είχε παραποιήσει τις δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων, που έχουν προκαλέσει αμηχανία στο Βερολίνο και τις Βρυξέλλες.
Πρόκειται για ένα νέο επεισόδιο σε μια μακρόχρονη διαμάχη, με τους επικριτές της Γερμανίας να κατηγορούν της χώρα ότι προστατεύει τους εξαγωγείς της από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία, ενώ η εξέλιξη αυτή προκύπτει την ώρα που κυβερνήσεις από όλο τον κόσμο προσπαθούν να καταλήξουν στο Παρίσι σε μια συμφωνία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Η Κομισιόν είπε ότι παραπέμπει τη γερμανική κυβέρνηση στο ευρωπαϊκό δικαστήριο επειδή δεν κατάφερε να επιβάλει την ευρωπαϊκή νομοθεσία βάσει της οποίας τα οχήματα που εγκρίνονται από τις εθνικές αρχές πιστοποίησης για παραγωγή από το 2011 δεν μπορούν να χρησιμοποιούν φθοριούχα αέρια θερμοκηπίου με δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη άνω του 150.
Ωστόσο, η Daimler συνέχισε να χρησιμοποιεί στις μονάδες κλιματισμού των αυτοκινήτων Mercedes το απαγορευμένο ψυκτικό R-134a, αν και τον Οκτώβριο είπε ότι θα το άλλαζε την επόμενη χρονιά.
«Η Επιτροπή ισχυρίζεται ότι η Γερμανία έχει παραβιάσει τη νομοθεσία της ΕΕ επιτρέποντας στην αυτοκινητοβιομηχανία Daimler να διαθέτει στην αγορά της ΕΕ οχήματα που δεν συμμορφώνονταν με την Οδηγία MAC και παρέλειψε να λάβει διορθωτικά μέτρα», ανακοίνωσε η Κομισιόν, αναφερόμενη στη νομοθεσία για κινητά συστήματα κλιματισμού (MAC).
Οι Βρυξέλλες επέκριναν τις γερμανικές αρχές επειδή επέτρεψαν στην Daimler να παραβιάζει τον κανονισμό που απαιτεί από όλους τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να εξοπλίσουν τα συστήματα κλιματισμού των νέων τους μοντέλων με το ψυκτικό αέριο R1234yf.
Το συγκεκριμένο αέριο είναι το μοναδικό εγκεκριμένο εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και λιγότερο ρυπογόνο σε ό,τι αφορά την υπερθέρμανση του πλανήτη σε σχέση με άλλα αέρια που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως.
«Παραπέμποντας τη Γερμανία στο ευρωπαϊκό δικαστήριο, η Κομισιόν έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι πληρούνται οι περιβαλλοντικοί στόχοι της Οδηγίας MAC και ότι η νομοθεσία της ΕΕ εφαρμόζεται σε όλη την ΕΕ ώστε να εξασφαλιστούν συνθήκες θεμιτού ανταγωνισμού για όλους τους οικονομικούς παράγοντες».
Από την πλευρά της, η Daimler αμφισβητεί την κρίση της Κομισιόν, υποστηρίζοντας ότι η χρήση του αερίου που προβλέπεται από τη συγκεκριμένη οδηγία ενέχει κινδύνους για την ασφάλεια. Η εταιρία ισχυρίστηκε ότι το νέο αέριο, που παράγεται από τις αμερικανικές εταιρίες χημικών προϊόντων Dupont και Honeywell, είναι εύφλεκτο σε περίπτωση σύγκρουσης. Τη συγκεκριμένη ανησυχία, ωστόσο, δεν συμμερίζεται καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία και ο ισχυρισμός απορρίπτεται από τη γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικής Κυκλοφορίας (KBA) καθώς και από τους ειδικούς της ΕΕ, όπως επισημαίνει η Κομισιόν.
Reuters, Γαλλικό Πρακτορείο, Αθηναϊκό Πρακτορείο, Βρυξέλλες, Βέλγιο
Πηγή:
mignatiou.com
Η κίνηση της Κομισιόν φέρνει το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ σε αντιπαράθεση με το μεγαλύτερο κράτος-μέλος της και το ισχυρό βιομηχανικό λόμπι της Γερμανίας, τρεις μήνες μετά τις αποκαλύψεις των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών ότι η Volkswagen είχε παραποιήσει τις δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων, που έχουν προκαλέσει αμηχανία στο Βερολίνο και τις Βρυξέλλες.
Πρόκειται για ένα νέο επεισόδιο σε μια μακρόχρονη διαμάχη, με τους επικριτές της Γερμανίας να κατηγορούν της χώρα ότι προστατεύει τους εξαγωγείς της από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία, ενώ η εξέλιξη αυτή προκύπτει την ώρα που κυβερνήσεις από όλο τον κόσμο προσπαθούν να καταλήξουν στο Παρίσι σε μια συμφωνία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Η Κομισιόν είπε ότι παραπέμπει τη γερμανική κυβέρνηση στο ευρωπαϊκό δικαστήριο επειδή δεν κατάφερε να επιβάλει την ευρωπαϊκή νομοθεσία βάσει της οποίας τα οχήματα που εγκρίνονται από τις εθνικές αρχές πιστοποίησης για παραγωγή από το 2011 δεν μπορούν να χρησιμοποιούν φθοριούχα αέρια θερμοκηπίου με δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη άνω του 150.
Ωστόσο, η Daimler συνέχισε να χρησιμοποιεί στις μονάδες κλιματισμού των αυτοκινήτων Mercedes το απαγορευμένο ψυκτικό R-134a, αν και τον Οκτώβριο είπε ότι θα το άλλαζε την επόμενη χρονιά.
«Η Επιτροπή ισχυρίζεται ότι η Γερμανία έχει παραβιάσει τη νομοθεσία της ΕΕ επιτρέποντας στην αυτοκινητοβιομηχανία Daimler να διαθέτει στην αγορά της ΕΕ οχήματα που δεν συμμορφώνονταν με την Οδηγία MAC και παρέλειψε να λάβει διορθωτικά μέτρα», ανακοίνωσε η Κομισιόν, αναφερόμενη στη νομοθεσία για κινητά συστήματα κλιματισμού (MAC).
Οι Βρυξέλλες επέκριναν τις γερμανικές αρχές επειδή επέτρεψαν στην Daimler να παραβιάζει τον κανονισμό που απαιτεί από όλους τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να εξοπλίσουν τα συστήματα κλιματισμού των νέων τους μοντέλων με το ψυκτικό αέριο R1234yf.
Το συγκεκριμένο αέριο είναι το μοναδικό εγκεκριμένο εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και λιγότερο ρυπογόνο σε ό,τι αφορά την υπερθέρμανση του πλανήτη σε σχέση με άλλα αέρια που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως.
«Παραπέμποντας τη Γερμανία στο ευρωπαϊκό δικαστήριο, η Κομισιόν έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι πληρούνται οι περιβαλλοντικοί στόχοι της Οδηγίας MAC και ότι η νομοθεσία της ΕΕ εφαρμόζεται σε όλη την ΕΕ ώστε να εξασφαλιστούν συνθήκες θεμιτού ανταγωνισμού για όλους τους οικονομικούς παράγοντες».
Από την πλευρά της, η Daimler αμφισβητεί την κρίση της Κομισιόν, υποστηρίζοντας ότι η χρήση του αερίου που προβλέπεται από τη συγκεκριμένη οδηγία ενέχει κινδύνους για την ασφάλεια. Η εταιρία ισχυρίστηκε ότι το νέο αέριο, που παράγεται από τις αμερικανικές εταιρίες χημικών προϊόντων Dupont και Honeywell, είναι εύφλεκτο σε περίπτωση σύγκρουσης. Τη συγκεκριμένη ανησυχία, ωστόσο, δεν συμμερίζεται καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία και ο ισχυρισμός απορρίπτεται από τη γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικής Κυκλοφορίας (KBA) καθώς και από τους ειδικούς της ΕΕ, όπως επισημαίνει η Κομισιόν.
Reuters, Γαλλικό Πρακτορείο, Αθηναϊκό Πρακτορείο, Βρυξέλλες, Βέλγιο
Πηγή:
mignatiou.com