Τρίτη, 7 Μαρτίου 2017

Σπιτικό βούτυρο ξηρών καρπών: πρωτεϊνούχο + νηστίσιμο+ νόστιμο (Συνταγή)

Θρεπτικά και πλούσια σε πρωτεΐνη εμπλουτίζουν κάθε πιάτο ή σνακ με θρέψη!
  • Εργαλεία: ένα καλό μούλτι ή μπλέντερ
Υλικά:
  • 250 γρ. ξηρού καρπού
  • 1 κουταλιά μέλι ή μελάσσα ή σιρόπι αγάβης ή σιρόπι σφενδράμου
  • 1 κουταλιά λάδι καρύδας ή άλλο φυτικό έλαιο
  • 1 πρέζα φυσικό θαλασσινό αλάτι
  • βανίλια
  • Προαιρετικά: κανέλα, κακάο, κουρκουμά, τζίντζερ, γλυκόριζα, μαστίχα, πάπρικα, ρίγανη, ταμπάσκο κλπ

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:
Χτυπάμε πρώτα τον ξηρό καρπό σταματώντας ανά 10″ για να μην κάψουμε το μπλέντερ!
Όταν αποκτήσουμε την υφή που επιθυμούμε, προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά και ανακατεύουμε ακόμα μια φορά. Συντηρούμε σε βάζο σε θερμοκρασία δωματίου για 1-2 μήνες.


Κάσιους: ‘Ένα “smooth” βούτυρο. Χρειάζεται περίπου 2 λεπτά πολτοποίηση. Είναι ιδανικό για σάντουιτς. Δοκιμάστε το μαζί με αβοκάντο και άλλα λαχανικά σε μια αραβική πίτα ή αντί για ταχίνι σε χούμους ή πουρέ άλλων οσπρίων για ντιπ.

Αμύγδαλο: Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ολόκληρα ωμά ή ψημένα αμύγδαλα με την φλούδα ή χωρίς. Αν επιλέξουμε ολόκληρα αμύγδαλα, όταν τα φλούδια αρχίσουν να μαζεύονται στις πλευρές του επεξεργαστή τροφίμων, το βούτυρο είναι έτοιμο. Για τεμαχισμένα, καβουρδισμένα αμύγδαλα, η πολτοποίηση διαρκεί περίπου 3 1/2 λεπτά και για ολόκληρα καβουρδισμένα αμύγδαλα, χωρίς επιπλέον προσθήκη ελαίου, μόλις 2 1/2 λεπτά. Η πάστα αμυγδάλου είναι ένα ήπιο, γλυκό και αρωματικό βούτυρο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε γλυκά, όσο και σε αλμυρά πιάτα. Δοκιμάστε το βούτυρο αμυγδάλου σε ένα σάντουιτς με μήλα και τυρί.

Macadamia: Πραγματικά αγαπημένο βούτυρο, που τρώγεται με το κουτάλι, αλλά μην το τρώτε έτσι! Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε λιπαρά, τα macadamias αλέθονται σε ένα πολύ λεπτό βούτυρο για επάλειψη στο ψωμί σε μόλις 2 λεπτά. Δίνει πλούσια βουτυρώδη γεύση του είναι μεγάλη για τα επιδόρπια.

Φουντούκι: Ένα κοκκώδες, καφέ, πυκνό βούτυρο με φρουτώδες άρωμα και φυσικά γλυκιά γεύση. Χρειάζεται πολτοποίηση για περίπου 2 1/2 λεπτά. Μπορείτε να ψήσετε ολόκληρα φουντούκια στο φούρνο στους 250° C για 5 λεπτά ή μέχρι να ξανθίσουν και να φεύγουν τα φλούδια. Τρίψτε τα με μια πετσέτα για να αφαιρέσετε τα φλούδια. Αν προσθέσετε 1 κουταλάκι κακάο, το βούτυρο φουντουκιού γίνεται μια γευστική πανδαισία , που θυμίζει άλειμμα τύπου “μερέντα” χωρίς τα επιβαρυντικά! Φανταστικό επιδόρπιο σε φρυγανισμένο ψωμί ολικής αλέσεως μέλι με μπανάνες ή σε φέτες μήλου.

Πεκάν: Ένα πλούσιο και χορταστικό στη γεύση βούτυρο, που ταιριάζει ακόμα και με κρέας. Πολτοποιείστε για περίπου ένα λεπτό. Η πάστα απλώνεται εύκολα, αλλά τα φλούδια προσδίδουν το βούτυρο μια ελαφρώς ευχάριστη πικρή γεύση.

Peanut: Χρησιμοποιήστε ωμά ή απλά καβουρδισμένα αράπικα φιστίκια ή φιστίκια καρυκευμένα με πάπρικα, σκόρδο, κρεμμύδι ή προσθέστε μόνοι σας μπαχαρικά σε σκόνη. Είναι το πιο δημοφιλές απαλό βούτυρο ξηρών καρπών, με διακριτικό φρέσκο ​​άρωμα, που μπαίνει παντού. Σε smoothie, σάντουιτς, σε γιαούρτι, με φρούτα, με αλλαντικά και τυριά. Χρειάζεται περίπου 2 λεπτά για να επεξεργαστεί. Το σπιτικό έχει ανοικτότερο χρώμα από του εμπορίου, είναι πιο κοκκώδης, αλλά δεν έχει συντηρητικά, πρόσθετα σάκχαρα ή υδρογονωμένα λιπαρά.

Φιστίκι Αιγίνης: Ένα πολύ αρωματικό και ιδιαίτερο βούτυρο. Συνδυάζεται άριστα με μαλακό τυρί κρέμα σε σάντουιτς, ντρέσινγκ ή σε γαλλικό τοστ. Χρειάζεται περίπου 3 1/2 έως 4 λεπτά για να αλέθει σε βούτυρο. Έχει την τάση να συσσωματώνεται κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας.

Καρυδιά: Όπως και το βούτυρο πεκάν, αυτό το μαλακό, λιπαρό βούτυρο είναι έτοιμο σε περίπου ένα λεπτό. Είναι, επίσης, έχει μια πικρή γεύση, καθιστώντας το καλό για αλμυρές συνταγές.

Μια μερίδα όσο μια κουταλιά της σούπας 12γρ. μας προσφέρει:
Nutrition Facts
Servings 12gr.
Amount Per Serving
calories 72
% Daily Value *
Total Fat 1 g 1 %
Saturated Fat 0 g 2 %
Monounsaturated Fat 0 g
Polyunsaturated Fat 0 g
Trans Fat 0 g
Cholesterol 0 mg 0 %
Sodium 41 mg 2 %
Potassium 0 mg 0 %
Total Carbohydrate 5 g 2 %
Dietary Fiber 2 g 9 %
Sugars 1 g
Protein 4 g 8 %
Vitamin A 0 %
Vitamin C 0 %
Calcium 1 %
Iron 1 %
* The Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet, so your values may change depending on your calorie needs.





Πηγή:
thehealthlab.gr