Δευτέρα 15 Μαΐου 2017

ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΑ: ΙΕΡΟΣ ΧΩΡΟΣ ΘΑΥΜΑΤΩΝ!!! ΕΓΚΟΙΜΗΣΙΣ!!! Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΕΙΣ ΤΟ ΑΒΑΤΟΝ ΤΟΥ ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ!!!

Το είδος της ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ το οποίο ελάμβανε χώρα στα AΣΚΛΗΠΙΕΙΑ ονομαζόταν «ΕΓΚΟΙΜΗΣΙΣ». 
Τα ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΑ διοικούνταν από τον πρωθιερέα, ο οποίος ήταν γιατρός και θεραπευτής. Αυτός περιστοιχιζόταν από ανθρώπους ειδικούς στις μαλάξεις (μασάζ), στη γυμναστική και σε πολλές άλλες εργασίες.
Ο ασθενής κατέφτανε, λουζόταν στα λουτρά, τον αναλάμβαναν οι φυσιοθεραπευτές, και αν μπορούσε, γυμναζόταν και υποβαλλόταν σε δίαιτα και νηστεία. Ο ασθενής περίμενε έτσι κάποιες ημέρες κάνοντας την κατάλληλη δίαιτα και διαμένοντας στους ξενώνες του ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟΥ.

Η γυμναστική λάμβανε χώρα στο ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ. Προετοιμαζόταν και η ψυχή του ασθενούς μέσα από θρησκευτικά μουσικά ακούσματα.
Ο ΕΞΑΓΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΗΣΤΕΙΑ, ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΕΑΝ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ ΒΟΤΑΝΑ.


Την κατάλληλη ημέρα, την οποία έκριναν οι ΙΕΡΕΙΣ-ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ του ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ, ο ασθενής οδηγούνταν στο ΆΒΑΤΟΝ ή στον ΘΑΛΑΜΟ της ΕΓΚΟΙΜΗΣΕΩΣ.
Το κτίριο αυτό έχει έναν τμήμα του βυθισμένο-κτισμένο μέσα στη γη. Εκεί λαμβάνει χώρα η ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΥΠΝΩΣΙΣ. Οι ιερές αίθουσες φωτίζονταν με λυχνάρια γεμίζοντας τον χώρο με μυστηριακό φως.
Κατά την είσοδο του στο ΆΒΑΤΟΝ ο ασθενής οδηγείτο σε έναν στενό θάλαμο σαν ΜΗΤΡΑ.
Εκεί θα περίμενε την νύχτα ή τις νύχτες της μεγάλης προσδοκίας. Κατά την διάρκεια του ύπνου του θα λάμβανε για ένα ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΟΝΕΙΡΟ – ΣΥΜΒΟΛΟ, την ‘ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ’ του ΘΕΟΥ.
Ο θεός άγγιζε ή περιποιούταν το πάσχον σημείο ή έδινε συμβουλές.
Όπως συμπληρώνει ο κ. Βιαννίτης, ο ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ εμφανιζόταν στα όνειρα σαν ένας γενειοφόρος άντρας που κρατούσε μια βακτηρία(μπαστούνι), ή σαν ένα αντρικό χέρι που άγγιζε το πάσχον μέρος.
Την επομένη ακολουθούσε η παρέμβαση των γιατρών-θεραπευτών. ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΑΝ ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ, ΕΡΜΗΝΕΥΑΝ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΕΚΑΝΑΝ ΤΗΝ ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ. Έτσι επιτυγχανόταν η ΘΕΡΑΠΕΙΑ. Το ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ της ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ είναι γεμάτο από αναθηματικές επιγραφές ευχαριστήριες και περιγραφικές της ίασης των ασθενών που θεραπεύτηκαν με την μέθοδο του ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ.
Η ΕΓΚΟΙΜΗΣΙΣ δεν γινόταν μόνο στα πολυάριθμα ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΑ, αλλά και σε ΜΑΝΤΕΙΑ ή ΑΛΛΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ.
Στο ΜΑΝΤΕΙΟ του ΤΡΟΦΩΝΙΟΥ στην ΛΕΙΒΑΔΙΑ, αλλά και στο ΑΜΦΙΑΡΑΕΙΟΝ του ΩΡΩΠΟΥ, η ΕΓΚΟΙΜΗΣΙΣ γινόταν κυρίως για μαντικούς σκοπούς, όπως γινόταν και στην ΑΙΓΥΠΤΟ στους ΝΑΟΥΣ της ΊΣΙΔΟΣ και του ΣΑΡΑΠΙΔΟΣ.
Στην ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ, ήταν οι ιερείς που υποβάλλονταν σε ΕΓΚΟΙΜΗΣΗ για λογαριασμό των πιστών στα ΠΛΟΥΤΩΝΕΙΑ, ενώ κάποια άλλα ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΑ, όπως αυτό της ΠΕΡΓΑΜΟΥ, όπου μαθήτευσε και θεράπευε μελετώντας τα δικά του όνειρα και των ασθενών ο ΓΑΛΗΝΟΣ, αυτός ο μεγάλος Έλληνας φυσιολόγος, ανατόμος και ιατρός του 2ου μ.Χ αιώνα, και της ΚΩ, όπου μαθήτευσε και αργότερα δίδαξε Ο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ, λειτουργούσαν παράλληλα και σαν ΣΧΟΛΕΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ, όπου πολλοί μαθήτευαν γύρω από τους μεγάλους θεραπευτές της εποχής.

Τα σημαντικότερα ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΑ εξελίχτηκαν σε μεγάλα ΚΤΙΡΙΑΚΑ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΑ που περιελάμβαναν ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ, ΛΟΥΤΡΑ, ΘΕΑΤΡΑ και ΧΩΡΟΥΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ για τους πολυάριθμους ασθενείς. 
Το θέατρο της ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ, για παράδειγμα, ήταν μέρος του συγκροτήματος του τοπικού ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟΥ, που ήταν το μεγαλύτερο και το πιο ξακουστό στον αρχαίο κόσμο, μια και ο ίδιος ο ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ, ακολουθώντας τις υποδείξεις του ΔΑΣΚΑΛΟΥ και ΜΕΝΤΟΡΑ του στην τέχνη της θεραπευτικής, του ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ ΧΕΙΡΩΝΑ, έδωσε ο ίδιος οδηγίες για την χωροθέτηση και κατασκευή του.
Όπως αναφέρει ο ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ, με τις υποδείξεις του ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ μεταφέρθηκε χώμα και τρίμματα ορυκτού από την περιοχή της ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ- που ήταν πλούσιο σε μαγνητίτη- και στρώθηκε στην ΕΠΙΔΑΥΡΟ.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΖΕΥΓΑΡΑ