«Χθών• ἡ Γῆ ἀπὸ τῆς χύσεως» {ΗΣΥΧΙΟΣ}!
«Χθών, ήτοι παρά το ή κεχυμένη Γή» {Orionis Thebani Etymologicon}
ΧΘΩΝ!!! ΤΟ ΔΙΠΟΛΙΚΟΝ «ΣΧΟΛΕΙΟΝ» ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΥΠΟ ΕΙΔΙΚΑΣ ΣΥΝΘΗΚΑΣ «ΕΛΕΥΘΕΡΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ», ΟΣΤΙΣ ΔΙΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΙΜΑΡΜΕΝΗΣ. (-f1)
ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗΝ ΑΥΤΟΝ, ΤΩΝ ΔΙΠΟΛΙΚΩΝ ΑΝΤΙΘΕΣΕΩΝ, ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ, ΤΑΥΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΔΙΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ ΤΩΝ, ΩΣ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΖΕΥΓΗ! ΗΤΟΙ:
ΑΡΝΗΤΙΚΟΝ/ΘΕΤΙΚΟΝ, ΑΡΤΙΟΝ / ΠΕΡΙΤΤΟΝ, ΑΡΡΕΝ / ΘΗΛΥ, ΑΓΑΘΟΝ /ΚΑΚΟΝ, ΦΩΣ / ΣΚΟΤΟΣ, ΘΕΡΜΟΝ / ΨΥΧΡΟΝ, ΥΓΡΟΝ / ΞΗΡΟΝ, Κ.Λ.Π.
(ΙΔΕ ΤΑ 10 ΖΕΥΓΗ ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥΣ. (- f2)
Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΙΣ, Η ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ, ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΞΕΚΛΕΙΔΩΣΟΥΝ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΕΚΔΟΧΑΣ, ΙΝΑ ΓΕΝΝΗΘΕΙ Η ΙΣΣΟΡΟΠΙΑ, Η ΖΕΥΞΙΣ, Η ΑΡΜΟΝΙΑ!
Ο "ΒΡΥΧΗΘΜΟΣ" ΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΣΑΛΠΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝ ΤΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΣΥΝΘΗΚΗ ΔΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΑΠΤΗ Η ΟΔΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΕΙΣ ΤΟ Ε Ν Α, ΕΚ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΙΝ ΤΟΥ, ΕΞΕΡΡΑΓΗ Η ΠΟΛΛΑΠΛΟΤΗΣ ΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΩΝ (ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ)!
«οὐ ξυνιᾶσιν ὅκως διαφερόμενον ἑωυτῷ ὁμολογέει (ΞΥΜΦΕΡΕΤΑΙ)· παλίντονος ἁρμονίη ὅκωσπερ τόξου καὶ λύρης. »
{ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΠΩΣ ΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΝ ΣΥΝΟΜΟΛΟΓΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ• ΑΡΜΟΝΙΑ ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ ΕΝΤΑΣΕΩΝ ΟΠΩΣ ΕΙΣ ΤΟ ΤΟΞΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΡΑΝ. -ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ}
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΙΣ, ΙΝΑ ΚΑΘΕ ΔΙΠΟΛΙΚΟΝ ΖΕΥΓΟΣ ΕΝΝΟΙΩΝ, ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΕΙ ΩΣ ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΕΠΙΓΝΩΣΙΣ!
ΕΙΣ ΤΗΝ ΧΘΟΝΑ ΕΝΣΑΡΚΩΝΕΤΑΙ, ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ, ΚΑΤΟΙΚΕΙ, «ΜΑΝΘΑΝΕΙ» ΚΑΙ ΔΙΑ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΕΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥ, ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΠΛΑΙΣΙΩΝ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ, Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΤΟ «ΔΥΑΔΙΚΟΝ ΟΝ», ΟΣΤΙΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ ΜΕ ΕΚΔΗΛΩΜΕΝΗΝ ΤΗΝ ΘΗΛΕΑΝ Ή ΑΡΡΕΝΑ ΦΥΣΙΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΚΕΚΡΥΜΜΕΝΗΝ, -ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΝ ΟΥΣΑΝ-, ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΟΝ ΦΥΣΙΝ ΤΟΥ.
ΚΑΘΩΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ, ΕΛΚΕΙ / ΕΡΩΤΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟΝ ΤΟΥ ΕΚΔΗΛΩΜΕΝΟΝ ΦΥΛΛΟΝ, ΗΤΟΙ Ο ΑΝΗΡ ΕΛΚΕΙ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ Η ΓΥΝΗ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ.
ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΟΣ (ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΞΕΩΣ), Ο ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ ΩΣ ΕΝ ΚΑΤΟΠΤΡΩ, ΤΟΝ «ΟΜΟΣΗΜΟΝ» ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΝ, ΕΙΣ ΤΟ ΕΡΡΩΜΕΝΟΝ ΆΤΟΜΟΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΕΚΔΗΛΩΝΕΙ, ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΑΛΛΟΝ Ή ΗΤΟΝ, ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΜΟΙΑΣ Ή ΠΑΡΟΜΟΙΑΣ ΔΟΝΗΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΙΟΥΤΟΤΡΟΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΕΛΞΙΣ / ΚΥΚΛΩΜΑ (ΔΥΟ ΠΟΛΟΙ + -), ΔΙΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΡΕΕΙ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΝ ΡΟΗΝ.
ΤΟΙΟΥΤΟΤΡΟΠΩΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΕΩΣ Η ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΕΞ ΑΥΤΗΣ, ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΕΙ ΣΥΝ ΤΩ ΧΡΟΝΩ, ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥ. (Αnimus/Anima. Κατά Κ.ΓΙΟΥΝΓΚ: ANIMUS = ΨΥΧΗ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΚΑΙ ANIMA = ΨΥΧΗ ΑΝΔΡΟΣ ).
ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΝ ΟΝ ΕΝΣΑΡΚΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΝΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΑΙΑΝ, ΕΩΣ ΟΤΟΥ ΔΙΑΝΥΣΕΙ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗΝ ΤΗΣ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ ΤΟΥ (ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ), ΕΝΟΠΟΙΗΣΕΙ ΑΡΜΟΝΙΚΩΣ ΤΗΝ «ΔΙΤΤΗΝ» ΦΥΣΙΝ ΤΟΥ ΕΙΣ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟΝ ΟΝ (ΑΝΔΡΟΓΥΝΟΝ ΟΝ – f3 ) ΚΑΙ ΕΔΡΑΙΩΣΕΙ ΚΡΑΤΑΙΩΣ, ΔΙΑ ΤΗΣ ΖΕΥΞΕΩΣ, ΕΝΩΣΙΝ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΣΠΙΝΘΗΡΟΣ ΤΟΥ / ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, ΩΣ ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟΝ ΟΝ!
ΕΩΣ ΟΤΟΥ Η ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟΣ ΥΠΟΣΤΑΣΙΣ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΣΥΝΔΕΣΙΣ ΤΩΝ ΧΙΤΩΝΩΝ ΤΟΥ ΕΙΣ ΟΛΑΣ ΤΑΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΔΕΣΜΙΟΣ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΙΜΑΡΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ ΕΙΣ ΤΑΣ ΠΡΟΣΤΑΓΑΣ ΤΗΣ «ΜΟΙΡΑΣ» Ή ΤΟΥ «ΠΕΠΡΩΜΕΝΟΥ».( -f1)
ΑΠΟ ΤΟ «ΣΧΟΛΕΙΟΝ» ΤΗΣ ΧΘΟΝΟΣ, ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΕΚΕΙΝΟΙ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ, ΔΙΑΠΝΕΟΜΕΝΟΙ ΕΞ’ ΕΡΩΤΟΣ ΔΙΑ ΤΟ ΥΠΕΡΑΙΣΘΗΤΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΙΟΝ, ΤΕΛΕΙΟΠΟΙΟΥΝ ΕΑΥΤΟΥΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΓΝΩΣΙΝ ΤΗΣ ΕΠΙΤΕΥΞΕΩΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΕΣ ΑΕΙ, ΕΙΣ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ Φ ΤΟΥ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΟΛΩΝ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΕΥΡΟΥΣ, ΕΙΣ ΤΗΝ ΧΡΥΣΗΝ ΤΟΜΗΝ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΑΝΑΔΥΟΝΤΑΙ ΑΙ ΣΠΕΙΡΟΕΙΔΕΙΣ ΔΙΝΑΙ ΤΗΣ ΑΝΕΛΙΞΕΩΣ, ΔΙΑΤΙ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΙ ΖΕΥΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ.
ΘΑ ΕΝΝΟΗΣΩΜΕΝ ΠΛΕΙΣΤΑ ΟΣΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ, ΕΑΝ ΕΝΤΡΥΦΗΣΩΜΕΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑΝ ΤΗΣ ΜΕΣΟΤΗΤΟΣ ΩΣ ΑΡΕΤΗΣ, ΤΟΥ ΜΕΓΙΣΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΣ ΣΟΦΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ.
Η ΜΕΣΟΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΩΣ Η ΛΥΔΙΑ ΛΙΘΟΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΗΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΙΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΔΙΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΑΠΤΕΤΑΙ ΤΟ ΘΕΙΟΝ. (- f4)
ΕΑΝ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΝΤΕΣ ΕΚ ΤΟΥ ΧΘΟΝΙΟΥ «ΣΧΟΛΕΙΟΥ» ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΙΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΟΥΝ ΚΡΙΣΙΜΟΝ ΜΑΖΑΝ ΕΙΣ ΤΑ ΜΟΡΦΟΓΕΝΝΗΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΔΡΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΣ ΤΗΝ ΥΛΙΚΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΟΥΝ ΕΠΙΠΕΔΟΝ ΕΙΣ ΤΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΩΝ.
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
- f1: "Πάντα δε γίνεται ΦΥΣΕΙ και ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ και ουκ εστι τοπος έρημος ΠΡΟΝΟΙΑΣ, ΠΡΟΝΟΙΑ δε εστιν αυτοτελής λόγος του Επουρανίου Θεού.
Δύο δε τούτου αυτοφυείς δυνάμεις, ΑΝΑΓΚΗ και ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ .
Ή δε ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ υπηρετεί ΠΡΟΝΟΙΑ και ΑΝΑΓΚΗ. Τη δε ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ υπηρετούσιν οι ΑΣΤΈΡΕΣ. Ούτε γαρ ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ φυγείν τις δύναται, ούτε φυλάξαι εαυτόν απο της τούτων δεινότητος. Όπλον γαρ ΕΙΜΑΡΜΕΝΗΣ οι ΑΣΤΕΡΕΣ, κατά γαρ ταύτην πάντα αποτελούσι τη φύσει και τοις ανθρωποις"
ΕΡΜΗΝΕΙΑ :
"Όλα γίνονται σύμφωνα με την ΦΥΣΗ και την ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ και δεν υπάρχει τόπος χωρίς την ΠΡΟΝΟΙΑ, ΠΡΟΝΟΙΑ δε είναι ο αυτοτελής ΛΟΓΟΣ του επουράνιου ΘΕΟΥ.
Δύο δε είναι οι αυτοφυείς δυνάμεις :
η ΑΝΑΓΚΗ και η ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ.
Η δε ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ υπηρετεί την ΠΡΟΝΟΙΑ και την ΑΝΑΓΚΗ ,
και την ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ υπηρετούν οι ΑΣΤΕΡΕΣ.
Γιατί κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από την ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ, ούτε να προφυλάξει τον εαυτό του από την δύναμη της και γιατί όπλο της ΕΙΜΑΡΜΕΝΗΣ είναι οι ΑΣΤΕΡΕΣ οι οποίοι, σύμφωνα με αυτήν φέρνουν σε πέρας ό,τι αφορά τη φύση και τους ανθρώπους."(ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΧΙΙ- ΕΡΜΟΥ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΣ ΑΜΜΩΝΑ-ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ)!
----------------------------------------- f2 : "[986b]Ἕτεροι δὲ τῶν αὐτῶν τούτων τὰς ἀρχὰς δέκα λέγουσιν εἶναι τὰς κατὰ συστοιχίαν λεγομένας, πέρας [καὶ] ἄπειρον, περιττὸν [καὶ] ἄρτιον, ἓν [καὶ] πλῆθος, δεξιὸν [καὶ] ἀριστερόν, ἄῤῥεν [καὶ] θῆλυ, ἠρεμοῦν [καὶ] κινούμενον, εὐθὺ [καὶ] καμπύλον, φῶς [καὶ] σκότος, ἀγαθὸν [καὶ] κακόν, τετράγωνον [καὶ] ἑτερόμηκες· "
----------------------------------- f3: «O δε Νούς ο Θεός, αρρενοθήλυς ών, ζωή και φώς υπάρχων,
απεκύησε λόγω έτερον Νούν δημιουργόν, ός Θεός του πυρός και πνεύματος ών,
εδημιούργησε διοικητάς τινάς επτά, εν κύκλοις περιέχοντας τον αισθητόν κόσμον,
και η διοίκησις αυτών Ειμαρμένη καλείται.»
ΕΡΜΗΝΕΙΑ:
«Ο Νους, ο Θεός, ήταν αρρενόθηλυς, ζωή και
φως, και γέννησε με το λόγο άλλο Νου,
δημιουργό, που όντας Θεός του πυρός και
του πνεύματος δημιούργησε επτά
Διοικητές, οι οποίοι περιέχουν σε κύκλους
τον αισθητό κόσμο. Η διοίκησή τους
ονομάζεται Ειμαρμένη.»{ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ –ΛΟΓΟΣ Α΄ ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ}
ΚΑΙ
« Ο δὲ πάντων πατὴρ ὁ Νοῦς, ὢν ζωὴ καὶ φῶς, ἀπεκύησεν Ἄνθρωπον αὐτῷ ἴσον, οὗ ἠράσθη ὡς ἰδίου τόκου· περικαλλὴς γάρ, τὴν τοῦ πατρὸς εἰκόνα ἔχων· »
ΕΡΜΗΝΕΙΑ:
«Κι ο πατέρας όλων ο Νους, που είναι ζωή και φως, γέννησε τον άνθρωπο, ίσον με τον εαυτό του, τον οποίον αγάπησε ως γέννημα δικό του. Και ήταν πανέμορφος ο άνθρωπος γιατί είχε την εικόνα του πατέρα του.» {ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ –ΛΟΓΟΣ Α΄ ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ}
----------------------------------------------
f4: «Έστιν άρα η αρετή έξις προαιρετική, εν μεσότητι ούσα τη προς ημάς» {ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΗΘΙΚΑ ΝΙΚΟΜΑΧΕΙΑ}.
«περί ἡδονάς καί λύπας ἁπάσας, ἧττον δε περί τάς λύπας, μεσότης μέν σωφροσύνη, ὑπερβολή δε ἀκολασία» {ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΗΘΙΚΑ ΝΙΚΟΜΑΧΕΙΑ}.
«φθείρεται δη ἡ σωφροσύνη καί ἡ ἀνδρεία ὑπό τῆς ὑπερβολῆς καί τῆς ἐλλείψεως, ὑπό δέ της μεσότητος σώζεται... οὕτως σύν καί ἐπί σωφροσύνης καί ἀνδρείας ἔχει καί τῶν ἄλλων ἀρετῶν» {ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΗΘΙΚΑ ΝΙΚΟΜΑΧΕΙΑ}.