Η Ρωσική Εκκλησία λέει ΝΑΙ στη θανατική ποινή για ορισμένες
περιπτώσεις. Όπως ανέφερε ο πρωθιερέας Βσέβολοντ Τσάπλιν, επικεφαλής του
Συνοδικού Τμήματος για την Εκκλησία και την Κοινωνία του Πατριαρχείου
Μόσχας, η καθιέρωση της θανατικής ποινής είναι δυνατή σε ορισμένες
περιπτώσεις, αλλά είναι καλύτερο μη γίνεται κάτι τέτοιο.
«Είναι καλύτερα να γίνεται χωρίς την ποινή του θανάτου, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι απειλές για την κοινωνία είναι πολύ ισχυρές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αυτή η μέθοδος για να υπερασπιστεί η κοινωνία τον εαυτό της,» είπε ο ιερέας.
Υπενθύμισε ότι η ποινή του θανάτου αναγνωρίστηκε στην Παλαιά Διαθήκη και δεν υπάρχουν ενδείξεις κατάργησής της στην Καινή Διαθήκη, την Ιερά Παράδοση και την ιστορική κληρονομιά της Ορθόδοξης Εκκλησίας .
Ο πατέρας Vsevolod είπε ότι η θανατική ποινή για τους ληστές εισήχθη για πρώτη φορά στη Ρωσία από τον Άγιο πρίγκιπα Βλαντιμίρ μετά από επιμονή των επισκόπων.
Ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου σημείωσε πως το «έλεος σε ένα άτομο είναι πάντα προτιμότερο από την εκδίκηση», πλην όμως συμπλήρωσε πως το θέμα της κατάργησης ή της μη χρήσης της θανατικής ποινής θα πρέπει να αποφασιστεί από την κοινωνία ελεύθερα, σε συνάρτηση με την κατάσταση του εγκλήματος, της επιβολής του νόμου και των δικαστικών συστημάτων, και, πρωτίστως, της προστασίας της ζωής των νομοταγών μελών της κοινωνίας.
«Τρομοκράτες, αλλά και οργανωτές και χρηματοδότες τρομοκρατικών
επιθέσεων μπορεί και πρέπει απλά να εξαλειφονται χωρίς δίκη και χωρίς
καμία διαδικασία σε περιπτώσεις όπου τα όργανα επιβολής του νόμου έχουν
διαπιστώσει ότι μιλάμε για ανθρώπους που δημιουργούν κίνδυνο για το
κοινό καλό», δήλωσε ο εκπρόσωπος της ρωσικής εκκλησίας.
Επίσης η Μοναχή Ξένια (Chernega), επικεφαλής της Νομικής Υπηρεσίας του Πατριαρχείου Μόσχας, υπενθύμισε ότι η θανατική ποινή ως έκτακτο μέτρο τιμωρίας για σοβαρά εγκλήματα κατά της ανθρώπινης ζωής προβλέπεται από το άρθρο 59 του ρωσικού Ποινικού Κώδικα. Η Ρωσία ανέλαβε την υποχρέωση να υπογράψει και να επικυρώσει το Πρωτόκολλο Νο 6 της Σύμβασης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα που ασχολούνται με την κατάργηση της θανατικής ποινής σε καιρό ειρήνης και κήρυξε μορατόριουμ σχετικά με την εκπλήρωση των θανατικών καταδικών από την ημέρα της ένταξής της στο Συμβούλιο της Ευρώπης όταν τέθηκε το 1996.
«Εντούτοις, το πρωτόκολλο Νο 6 δεν έχει ακόμη επικυρωθεί. Από την άλλη πλευρά, το ρωσικό Συνταγματικό Δικαστήριο έχει εκδώσει διατάγματα περί μορατόριουμ στη χρήση της θανατικής ποινής στη Ρωσία. Πιστεύω ότι υπάρχουν επαρκή νομικά επιχειρήματα για την άρση του μορατόριουμ και τη χρήση του άρθρου 59 του ρωσικού ποινικού κώδικα όσον αφορά την παραγγελία της τιμωρίας, με τη μορφή της θανατικής ποινής υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει η πολιτική βούληση. Ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι η θανατική ποινή χρησιμοποιείται σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ιαπωνία, » είπε.
Πηγή:
ekklisiaonline
«Είναι καλύτερα να γίνεται χωρίς την ποινή του θανάτου, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι απειλές για την κοινωνία είναι πολύ ισχυρές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αυτή η μέθοδος για να υπερασπιστεί η κοινωνία τον εαυτό της,» είπε ο ιερέας.
Υπενθύμισε ότι η ποινή του θανάτου αναγνωρίστηκε στην Παλαιά Διαθήκη και δεν υπάρχουν ενδείξεις κατάργησής της στην Καινή Διαθήκη, την Ιερά Παράδοση και την ιστορική κληρονομιά της Ορθόδοξης Εκκλησίας .
Ο πατέρας Vsevolod είπε ότι η θανατική ποινή για τους ληστές εισήχθη για πρώτη φορά στη Ρωσία από τον Άγιο πρίγκιπα Βλαντιμίρ μετά από επιμονή των επισκόπων.
Ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου σημείωσε πως το «έλεος σε ένα άτομο είναι πάντα προτιμότερο από την εκδίκηση», πλην όμως συμπλήρωσε πως το θέμα της κατάργησης ή της μη χρήσης της θανατικής ποινής θα πρέπει να αποφασιστεί από την κοινωνία ελεύθερα, σε συνάρτηση με την κατάσταση του εγκλήματος, της επιβολής του νόμου και των δικαστικών συστημάτων, και, πρωτίστως, της προστασίας της ζωής των νομοταγών μελών της κοινωνίας.
Επίσης η Μοναχή Ξένια (Chernega), επικεφαλής της Νομικής Υπηρεσίας του Πατριαρχείου Μόσχας, υπενθύμισε ότι η θανατική ποινή ως έκτακτο μέτρο τιμωρίας για σοβαρά εγκλήματα κατά της ανθρώπινης ζωής προβλέπεται από το άρθρο 59 του ρωσικού Ποινικού Κώδικα. Η Ρωσία ανέλαβε την υποχρέωση να υπογράψει και να επικυρώσει το Πρωτόκολλο Νο 6 της Σύμβασης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα που ασχολούνται με την κατάργηση της θανατικής ποινής σε καιρό ειρήνης και κήρυξε μορατόριουμ σχετικά με την εκπλήρωση των θανατικών καταδικών από την ημέρα της ένταξής της στο Συμβούλιο της Ευρώπης όταν τέθηκε το 1996.
«Εντούτοις, το πρωτόκολλο Νο 6 δεν έχει ακόμη επικυρωθεί. Από την άλλη πλευρά, το ρωσικό Συνταγματικό Δικαστήριο έχει εκδώσει διατάγματα περί μορατόριουμ στη χρήση της θανατικής ποινής στη Ρωσία. Πιστεύω ότι υπάρχουν επαρκή νομικά επιχειρήματα για την άρση του μορατόριουμ και τη χρήση του άρθρου 59 του ρωσικού ποινικού κώδικα όσον αφορά την παραγγελία της τιμωρίας, με τη μορφή της θανατικής ποινής υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει η πολιτική βούληση. Ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι η θανατική ποινή χρησιμοποιείται σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ιαπωνία, » είπε.
Πηγή:
ekklisiaonline