Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

Μέχρι και η Ιαπωνία διαμαρτύρεται στον Φίλη για την περικοπή των Αρχαίων Ελληνικών στα σχολεία!!!

Διεθνώς ρεζίλι έχει γίνει η Ελλάδα, επειδή σπεύδει δια της τραγικής συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, να περιορίσει θανάσιμα την διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στα ίδια τα Ελληνικά Σχολεία και να καταργήσει ακόμη και τον περίφημο, μνημιώδη Επιτάφιο Λόγο του Περικλέους!

Πιο συγκεκριμένα, η Διεθνής Ομοσπονδία Κλασσικών Σπουδών (FIEC), που εκπροσωπεί εκατοντάδες διεθνούς κύρους επιστημονικούς Συλλόγους και Ενώσεις από 47 χώρες του κόσμου, απέστειλε δια του Προέδρου της Φράνκο Μοντανάρι, επιστολή διαμαρτυρίας στον Υπουργό …Παιδείας της Ελλάδας Νίκο Φίλη, καταγγέλοντας ότι:

«Τα προηγούμενα δύο χρόνια, η Ομοσπονδία μας πληροφορήθηκε, με μεγάλη έκπληξη και βαθειά ανησυχία, τηνσυνεχή μείωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των Κλασσικών Σπουδών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδος.

Πιο συγκεκριμένα: Σύμφωνα με πρόσφατη υπουργική απόφαση στις τρεις Τάξεις του Γυμνασίου η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας ελαττώθηκε κατά μία ώρα. Στο Λύκειο ο περιορισμός των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών είναι επίσης επιζήμιος για το γλωσσικό και πολιτιστικό υπόβαθρο των Ελλήνων μαθητών. Ιδιαιτέρως, στην Πρώτη και Δευτέρα Τάξη η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ελαττώθηκε κατά τρεις ώρες (μία ώρα στην Πρώτη και δύο ώρες στην Δευτέρα Τάξη), ενώ η διδασκαλία των Λατινικών καταργήθηκε στην Δευτέρα και περιορίστηκε στην Τρίτη Τάξη μόνον για τους υποψηφίους των Ανθρωπιστικών Σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρομοίως, η κατάργηση του Επιταφίου λόγου του Περικλέους στην Τρίτη Τάξη του Λυκείου στερεί από τους μαθητές την γνωριμία με τις αξίες αυτού του μοναδικού κειμένου.

Κατά το τρέχον έτος πληροφορούμεθα ότι επαπειλείται μία περισσότερο ριζική υποβάθμιση των Κλασσικών Σπουδών, δεδομένου ότι ο επικεφαλής της Επιτροπής για τον Διάλογο στην Εκπαίδευση έχει προτείνει την κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών κειμένων από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο και τον περιορισμό της στο Λύκειο μόνον για όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν Ανθρωπιστικές Σπουδές στην Ανωτάτη Εκπαίδευση.

Τα μέτρα, του Υπουργείου Παιδείας για τα Αρχαία Ελληνικά, θα επιφέρουν βαρύ πλήγμα στην Κλασσική Παιδεία: εάν τελικά εφαρμοστούν στην Ελλάδα, την γενέτειρα του Κλασσικού Πολιτισμού, θα αποδυναμώσουν σημαντικά τις ικανότητες των νεώτερων γενεών στην προφορική και γραπτή επικοινωνία, στην σαφήνεια της έκφρασης και στην κριτική σκέψη.

Αυτό είναι ό,τι πιο ατυχές, διότι τέτοιου είδους μέτρα ευρίσκονται σε πλήρη αντίθεση προς την πρακτική που υιοθετείται σε πολλές χώρες, όπου η διδασκαλία των κλασσικών γραμμάτων έχει αναγνωρισθεί ως σημαντικό εργαλείο για την γνώση της κοινής μας αφετηρίας στην γλώσσα και τον πολιτισμό».

ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΙΡΩΝΕΙΑ…

Η τραγική ειρωνεία είναι ότι ανάμεσα στις 47 χώρες-μέλη, που εκπροσωπεί ο παραπάνω Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών, βρίσκονται τα Σκόπια, η Τουρκία, η Ζιμπάμπουε, η Χιλή, τοΙσραήλ, το Μεξικό, η Ιαπωνία, η Ρωσία του Πούτιν και η Γερμανία της Μέρκελ…

Χώρες, που δια του Καθηγητή Φράνκο Μοντανάρι, τώρα μας εγκαλούν για την κατάργηση της αρχαίας ελληνικής μας γλώσσας από τα σχολεία μας…

Ως πού λοιπόν θα αφήσουμε να φτάσει η εθνική, ιστορική και πολιτισμική μας κατάντια; Μέχρι πότε θα κρατούμε «φανό και ομπρέλα» στους διαλυτές μας;

Τελικά όποιος ανέχεται την ΣυνΚυβέρνηση-δολοφόνο της κλασσικής, παραδοσιακής Ελληνικής Παιδείας, είναι πιστός συνένοχός της!

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ «INTERNATIONAL HELLENIC ASSOCIATION»

Ανάμεσα στους ανθιστάμενους είναι και ο «International Hellenic Association» από τις ΗΠΑ, που διαμαρτύρεται έντονα και εκφράζει την συμπαράστασή του στην αντίθεση-αντίσταση της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (ΠΕΦ), για την επιχείρηση εξαφάνισης των Αρχαίων Ελληνικών στα σχολειά μας, με ένα πλήθος υπογραφών Πανεπιστημιακών:

«Με αφορμή τις πρόσφατες αποφάσεις του υπουργού Παιδείας, σχετικές με την αφαίρεση ωρών από τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και την κατάργηση των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, στα Γυμνάσια της Ελλάδας,

1. Εκφράζουμε την έντονη δυσαρέσκεια μας 2. Διαμαρτυρόμαστε και ζητούμε την μη αποδοχή τους από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας 3. Συμπαριστάμεθα ολόψυχα στην Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, συμφωνούμε με τις απόψεις της και συμπαρατασσόμεθα στον αγώνα της.»





Πηγή: