Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΨΙΛΟΝ ΤΟΥ ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ - ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ

Η ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ "ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΨΙΛΟΝ ΤΟΥ ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ" ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ ΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΟΥΣ ΟΝΟΜΑΖΕΙ <ΠΥΘΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ>  ΕΠΕΙΔΗ ΕΚΤΥΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ΜΑΝΤΕΙΟ.


-ΟΙ ΠΥΘΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΤΑ "ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΕΚΛΕΛΟΙΠΟΤΩΝ ΧΡΗΣΤΗΡΙΩΝ"   ΚΑΙ  "ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΗ ΧΡΑΝ ΕΜΜΕΤΡΑ ΝΥΝ ΤΗΝ ΠΥΘΙΑΝ".

-ΕΝΩ ΟΜΩΣ ΟΙ ΔΥΟ ΑΥΤΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΝΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ,
ΤΟ  "ΠΕΡΙ ΤΟΥ Ε"  ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΣΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.

-ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΥΠΗΡΞΕ ΙΕΡΕΑΣ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ, Ο ΘΕΟΣ ΤΟΥ ΜΑΝΤΕΙΟΥ, Ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ  ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΜΑΝΤΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ.
ΔΕΝ ΜΟΝΟ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΝΤΕΙΟΥ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.

Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΑΠΤΟΝΤΑΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΗΜΩΝ ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΡΗΤΩΝ, ΟΠΩΣ ΤΟ "ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ" ΚΑΙ ΤΟ "ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ".

-Η ΦΥΣΗ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ  <Ε>  ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΟΝ ΠΡΟΝΑΟ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ.
ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ-ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΤΟΥ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ.


-ΤΟ ΕΡΓΟ ΞΕΚΙΝΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ,  Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΣΑΡΑΠΙΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ,
ΟΤΙ Ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ ΟΧΙ  ΜΟΝΟ  ΔΙΝΕΙ  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ  ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΧΡΗΣΜΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ  ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΨΥΧΗ ΤΟ ΕΡΕΘΙΣΜΑ  ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ,ΑΡΚΕΙ Η ΨΥΧΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ  ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ.

-ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΗΝ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΑΦΙΕΡΩΣΗΣ ΕΝΟΣ  <Ε>  ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ,
ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΕΠΟΧΗ ΑΠΟ ΞΥΛΟ,  ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ ΣΕ ΜΠΡΟΥΝΤΖΟ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΣΕ ΧΡΥΣΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΙΒΙΑ,ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ.

- ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ  <Ε>  ΕΙΧΕ ΤΕΘΕΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ,  ΑΛΛΑ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΕΙΧΕ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ.

-ΤΟ ΙΔΙΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΕΘΗΚΕ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΙΟΥΣ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ,
ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΣΠΕΥΣΑΝ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΟ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ.
Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΘΕΩΡΗΣΕ ΧΡΗΣΙΜΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΗΓΗΣΗ ΜΙΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ   ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ,  ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΝΕΡΩΝΑ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΑΜΜΩΝΙΟ,ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ, ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟ, ΤΟΝ ΑΔΕΛΦΟ ΤΟΥ ΛΑΜΠΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ.

-Ο ΑΜΜΩΝΙΟΣ,  Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ  ΜΕ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΚΥΡΟΣ, ΘΕΩΡΕΙ  ΟΤΙ Ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΝΩΣΤΗΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ, ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΤΟΥ.ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΔΕΛΦΙΚΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΛΑΤΡΕΙΕΣ, ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΠΡΟΣΟΧΗ.

-ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΦΗΜΑ ΔΕΛΦΙΚΑ ΡΗΤΑ  <ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ>  ΚΑΙ  <ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ¨>  ΕΓΕΙΡΑΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ  ΗΔΗ ΣΤΟ ΜΑΚΡΙΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ.
ΟΜΟΙΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ  <Ε>  ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΝΑΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΡΗΤΑ.

-Η ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ  <Ε>  ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΙΑ:   ΤΟ  <Ε>  ΕΧΕΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ  ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ 5, ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΣΟΦΟΙ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 5 ΚΑΙ ΟΧΙ 7.
Ο ΧΙΛΩΝ,Ο ΘΑΛΗΣ,Ο ΣΟΛΩΝ,Ο ΒΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΠΙΤΤΑΚΟΣ.

-ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΥΟ Ο ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ ΔΕΝ ΑΞΙΖΑΝ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ ΣΟΦΟΥ ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΚΑΤΕΚΤΗΣΑΝ ΜΕ ΠΛΑΓΙΑ ΜΕΣΑ.
ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ 5 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΣΟΦΟΙ ΑΦΙΕΡΩΣΑΝ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΤΟ  <Ε>  ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ  ΤΟΣΟΙ  ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΙ ΣΟΦΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ.

-Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΛΑΜΠΡΙΑ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΜΜΩΝΙΟ,
Ο ΟΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙ ΕΠΙΝΟΗΣΗ ΤΟΥ.
ΟΜΟΙΩΣ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ  ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥ ΧΑΛΔΑΙΟΥ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΟΤΙ ΤΟ  <Ε>  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ,  ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ  (ΗΛΙΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ).

-ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΕΛΦΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΝΙΚΑΝΔΡΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ.
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ  <Ε>  ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΟΥ ΩΣ  [ΕΙ]  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΖΗΤΑΝ  ΧΡΗΣΜΟ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΝΤΕΙΟ (=ΕΡΩΤΙΜΑΤΙΚΟ ΕΙ),
ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ  ΕΥΧΗ ΤΟΥΣ  ΝΑ  ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΚΑΝΑΝ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ(=ΕΥΧΕΤΙΚΟ ΕΙ).

-Ο ΘΕΩΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ  ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΤΟ  <Ε>  ΠΡΟΦΕΡΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΩΣ  [ΕΙ]  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ ΤΟ  ΕΙ  ΠΟΥ ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΘΕΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΟΙ ΣΤΩΙΚΟΙ.
Ο ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ  ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ  ΜΟΡΦΗ  ΤΗΣ  ΔΥΝΑΜΗΣ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΗΚΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
Η ΚΑΤΟΧΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΠΟ ΤΑ ΖΩΑ.

-Ο ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΕΥΣΤΡΟΦΟΣ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΤΟ  <Ε > ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ 5, Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΑΥΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ  ΕΙΝΑΙ  ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ.
Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΕΔΩ ΣΥΝΕΝΩΝΕΙ ΤΗΝ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΑΡΙΘΜΟΛΟΓΙΑ, ΤΟ ΣΤΩΙΚΟ ΚΑΙ ΗΡΑΚΛΕΙΤΕΙΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΑΙΩΝΕΙΑΣ ΑΝΑΚΥΚΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΤΗΝ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑΣ,ΤΙΣ ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ, ΣΤΙΧΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΤΙΣ ΔΕΛΦΙΚΕΣ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΕΣ  ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΑΛΑΣΣΟΜΕΝΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ.

-Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΜΜΩΝΙΟ..

Ο ΑΜΩΝΙΟΣ ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΟΤΙ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ  <Ε>  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ  ΗΧΟ  [ΕΙ],  ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΤΟ   <Ε>  ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΟ Β΄ ΕΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ (=ΕΙ)  ΤΟΥ ΕΝΕΣΤΩΤΑ ΤΗΣ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ ΕΙΜΙ (=ΕΙΣΑΙ,ΥΠΑΡΧΕΙΣ).

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟ ΑΝΤΑΞΙΟ ΠΡΟΣ ΕΝΑΝ ΘΕΟ.

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟ Ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ ΑΝΤΑΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟ  <ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ>,
ΜΙΑ ΦΡΑΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΜΜΩΝΙΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΞΙΑ ΜΕ ΤΟ ΧΑΙΡΕ.

-ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΟΥ   <Ε>  ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΣΤΟ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΕΛΦΙΚΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ.
Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΔΩΣΕΙ ΣΤΟ ΣΥΝΗΘΕΣ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟ ΤΟΥ ΜΑΝΤΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΗ ΚΑΙ ΑΠΛΗ ΜΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΤΕΧΝΗ ΕΝΑ ΝΟΗΜΑ ΑΝΩΤΕΡΟ ΚΑΙ ΒΑΘΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΕΧΟΤΑΝ Η ΛΑΪΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.

ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΗ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΩΣ ΑΡΩΓΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ, ΚΑΤΟΡΘΩΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΕΙ ΤΗΝ ΔΕΛΦΙΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ.

-ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΕΠΑΝΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΑΥΤΗ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΙΣΜΟΥ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΧΑΡΑΞΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΣΕ ΧΩΡΙΑ ΟΠΩΣ ΤΟ "ΧΑΡΜΙΔΗΣ>  164D  ΚΑΙ ΤΟ BΛΕΠΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ.

-ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΟ ΟΤΙ ΧΩΡΙΑ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ,  ΠΟΥ ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ  ΠΟΥ ΑΠΕΔΙΔΕ Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΣΤΗ ΔΕΛΦΙΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΤΑ ΣΟΦΟΥΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΗΣ,  ΔΙΕΓΕΙΡΑΝ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΕΙ ΤΗΝ ΔΕΛΦΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ  ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΙΣΜΟ.





Πηγή:
ΙΕΡΑ ΕΛΛΑΣ
ieraellas-kinimaethnikon.blogspot.gr